قیمت دستگاه تسمه کش

دستگاه تسمه کش

فهرست مطالب

دستگاه تسمه کش از اصلی‌ترین تجهیزات مورد کاربرد در صنایع بسته‌بندی و آماده‌سازی محصولات و کالاهای مختلف برای حمل و نقل و انبار کردن است و قیمت‌گذاری آن بر اساس معیارهای مختلفی انجام می‌شود. در کلی‌ترین حالت، قیمت دستگاه تسمه کش از نوع دستی ارزان‌تر از سایر انواع این تجهیزات است و دستگاه‌های تسمه کش شارژی و همین‌طور انواع اتوماتیک، بزرگ‌تر و باقابلیت‌تر تسمه کش برقی در رده‌های بالاتر قیمتی قرار می‌گیرند. اما این تنها یک دسته‌بندی ساده و غیردقیق است که هرچند چندان هم بی‌اساس نیست، خالی از اطلاعات نادرست هم نیست. آشنایی با مهم‌ترین معیارهای قیمت‌گذاری و حدود قیمت انواع دستگاه تسمه کش کاربران را به شکل بهتری در این زمینه راهنمایی می‌کند و به احتمال قوی موجب انجام اقدامات و تصمیم‌گیری‌های اصولی‌تری هم می‌شود.

اصلی‌ترین معیارهای قیمت‌گذاری دستگاه تسمه کش

نوع دستگاه تسمه کش

مرسوم‌ترین انواع دستگاه تسمه کش شامل انواع تسمه کش دستی، تسمه کش بادی، تسمه کش شارژی و تسمه کش برقی می‌شود. نوع این تجهیزات مشخص کننده قابلیت‌ها و کارایی دستگاه‌ها است و در قیمت‌گذاری این محصولات هم تأثیر می‌گذارد.

عملکرد دستگاه تسمه کش

این تجهیزات بر اساس عملکرد به دو دسته پرتابل و ثابت تقسیم می‌شوند. انواع پرتابل یا قابل جابه‌جایی از ساختار کوچک‌تری برخوردار هستند و قاعدتاً به مواد اولیه کم‌تری هم برای ساخت نیاز دارند. این قاعده تا حدودی باعث کم‌تر بودن محدوده قیمت دستگاه تسمه کش پرتابل نسبیت به دستگاه‌های تسمه کش ثابت _که عموماً از نوع تسمه کش برقی هستند_ شده است، اما یک مورد استثنا، با نام تسمه کش شارژی این قاعده را به هم می‌زند. همچنین کم‌ترین قیمت یک دستگاه تسمه کش بادی که عملکردی پرتابل دارد، معمولاً بیشتر از قیمت انواع نیمه‌اتوماتیک، ساده و کوچک اندازه تسمه کش برقی به‌عنوان یک دستگاه ثابت است.

قیمت دستگاه تسمه کش

متریال به‌کاررفته در ساخت دستگاه تسمه کش

شکل‌گیری ساختار هر دستگاهی از طریق استفاده از مواد و مصالح مختلفی امکان‌پذیر می‌شود. خیلی از تولیدکنندگان برای کاهش قیمت تمام شده تولیدات خود از متریال ارزان‌تر و نامرغوب‌تری استفاده می‌کنند، درحالی‌که به باور خیلی از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان معتبر نیز، متریال یکی از مهم‌ترین ملاک‌های قیمت‌گذاری است. استفاده از مواد باکیفیت و استحکام و دوام ساختار کلیِ دستگاه‌های کاربردی‌ای مانند تسمه کش، هزینه‌های ساخت این تجهیزات را بالا می‌برد و طبیعتاً بر روی قیمت نهایی محصول هم اعمال می‌شود.

برند تولید کنند دستگاه تسمه کش

در دنیای دستگاه‌های تسمه کش هم مانند سایر تجهیزات و ابزارآلات کاربردی، نشان‌های تجاری و اعتبار تولید آن‌ها نقش زیادی در روش‌های قیمت‌گذاری ایفا می‌کند. قیمت دستگاه تسمه کش با هر نوعی از یک برند معتبر، معمولاً بیشتر از قیمت یک دستگاه مشابه از برندی ناشناخته است.

خدمات جانبی دستگاه تسمه کش

خدماتی مانند ضمانت تعویض، آموزش رایگان، تأمین قطعات جانبی یا اصلی و همین‌طور ارائه خدمات مرتبط با تعمیرات دستگاه تسمه کش از مواردی است که در مورد خرید خیلی از تجهیزات اهمیت دارد و در نظر گرفتن آن بر روی تعیین قیمت دستگاه تسمه کش هم مؤثر است.

محدوده قیمت دستگاه تسمه کش دستی

قیمت دستگاه تسمه کش دستی با توجه به انواع بسیار متنوع آن، متفاوت است. انواع دستگاه تسمه کش دستی مانند دستگاه محدود کش، نامحدود کش، فلکه‌ای، کف کش، فلزی، سه کاره و… قابلیت‌های مختلفی را ارائه می‌دهند و به همین نسبت هم از قیمت کم‌تر یا بیشتری برخوردار هستند.
به‌طورکلی قیمت انواع تسمه کش دستی نامحدود کش پایین‌ترین رنج قیمتی را دارد. انواع مختلف این دستگاه‌ها از برندهای مختلف از حدود یک میلیون و پانصد تا چهار میلیون تومان متغیر است. قیمت تجهیزات نامحدود کش معمولاً بالاتر است و بین ۳ تا ۵ میلیون تومان قیمت دارد. در این میان بالاترین قیمت‌ها معمولاً مربوط به دستگاه‌های تسمه کش دستی‌ای می‌شود که مخصوص تسمه فلزی طراحی و ساخته شده‌اند. قیمت این دستگاه‌ها از حدود هفت میلیون شروع شده و حتی تا پانزده میلیون و بیشتر هم می‌رسد و نشان‌دهنده تفاوت عملکرد و کاربرد تجهیزات مخصوص تسمه فلزی با تسمه پلاستیکی است.

محدوده قیمت دستگاه تسمه کش بادی

دستگاه‌های تسمه کش بادی با ساختار فلزی و مستحکم و توان بالای کشش شناخته می‌شوند و قیمت آن‌ها معمولاً بیش ۸ تا ۱۲ میلیون تومان متغیر است. مانند تسمه کش‌های دستی، در اینجا هم بیشترین تفاوت قیمتی مربوط به قیمت انواع دستگاه تسمه کش مخصوص تسمه فلزی می‌شود و محدوده قیمتی این تجهیزات را تا اندازه زیادی بالا می‌برد. محدوده قیمتی ۷۰ میلیون تومان برای تسمه کش بادی تسمه فلزی چندان عجیب نیست و با توجه به قابلیت‌ها، امکانات و برند دستگاه، این مبلغ می‌تواند بیشتر هم باشد.

قیمت دستگاه تسمه کش

محدوده قیمت دستگاه تسمه کش شارژی

دستگاه تسمه کش شارژی دارای ساختار قابل حمل، ساده و کاربردی بسیار راحت و سریعی است و به دلیل این ویژگی‌ها مورد توجه خیلی از کاربران صنعت بسته‌بندی قرار دارد. قیمت کلی معمولی‌ترین مدل‌های این تجهیزات در محدوده ۶۰ میلیون تومان است و در مدل‌های دیگر بسته به امکانات و برند تولیدکننده، تا ۲۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

محدوده قیمت دستگاه تسمه کش برقی

تسمه کش برقی دایره متنوعی از محصولات و قیمت‌های مختلف را شامل می‌شود. انواع نیمه اتوماتیک این تجهیزات تسمه کشی ثابت، قیمت پایین‌تری از انواع تمام اتوماتیک دستگاه‌های تسمه کش برقی دارند. ساختار بدون فریم یا با فریم هم یکی دیگری از معیارهای قیمت‌گذاری این محصولات است. فریم در این دستگاه‌ها امکان هدایت و کنترل تسمه به دور بسته‌بندی‌های مختلف یا پالت‌ها را فراهم می‌کند و به‌عنوان یک قابلیت راحت‌کننده کاربری، باعث افزایش محدوده قیمت تسمه کش هم می‌شود.
تعیین محدوده قیمت برای این دسته از تجهیزات کار سختی است، چون با تنوع خیلی زیادی طراحی و تولید می‌شوند و قیمت آن‌ها در انواع سفارشی ساز خیلی بالا می‌رود. در مقابل، هزینه کردن حدود ۵ تا ۱۰ میلیون تومان هم کاربران معمولی دستگاه تسمه کش برقی نیمه اتوماتیک و بدون فریم را به یک دستگاه کاربردی می‌رساند.
برای درک تفاوت قیمت دستگاه تسمه کش برقی فریم دار و بدون فریم هم، اشاره به تفاوت قیمتی چند برابری آن‌ها لازم است. اگر قیمت یک تسمه کش برقی بدون فریم حدوداً ۴۰ میلیون تومان باشد، قیمت دستگاه فریم‌دار در همان ابعاد احتمالاً بالای ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود. در سایر موارد هم این قیمت‌ها با توجه به بهتر بودن تجهیزات از نظر برند دستگاه، ابعاد دستگاه، کابینی یا میزی بودن، قطر تسمه مورد استفاده و… به‌صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند.

× مشاوره رایگان