دستگاه تسمه کش بادی (پنوماتیک)

دستگاه تسمه کش بادی

فهرست مطالب

دستگاه های تسمه کش پنوماتیک

دستگاه های زیر در مجموعه جم پک موجود می باشد، جهت خرید و اطلاعات بیشتر به صفحه محصول مراجعه کنید.

از پر فروش ترین دستگاه های تسمه کش در مجموعه ما تسمه کش بادی می باشد. عزیزانی که قصد خرید تسمه کش بادی را دارند می توانند به صفحه محصول مراجعه کنند و یا با شماره 09122839615 تماس بگیرند.

مزایای خرید تسمه کش بادی از صنایع بسته بندی تهران صنعت

  1. محصولات ما دارای یکسال گارانتی و سه ماه گارانتی تعویض می باشد.
  2. همراه دستگاه آموزش کار با دستگاه موجود می باشد.
  3. خدمات پس از فروش 10 ساله دارد.
  4. جهت خرید و یا تعویض هر قطعه می توانید به ما مراجعه کنید.
  5. جهت تعمیر دستگاه می توانیدبه جم پک مراجعه کنید.
  6. و….

دستگاه تسمه کش بادی

انواع تسمه کش بادی

دستگاه تسمه کش بادی خود در نمونه های مختلفی تولید می شود. قیمت در هریک از نمونه ها می تواند متفاوت باشد. به طور کلی دستگاه تسمه کش بادی به دو دسته تقسیم می شوند که عبارت اند از:

  1. تسمه کش بادی نوع تسمه فلزی
  2. تسمه کش بادی نوع تسمه پلاستیکی

از دستگاه تسمه کش بادی در نوع فلزی برای صنایع فلزی و آهن آلات مانند بسته بندی میلگردها استفاده شده که می تواند فرایند بسته بندی را به راحت و با سرعت انجام دهد. در مقابل از نوع پلاستیکی این دستگاه های تسمه کش برای بسته بندی پالت ها استفاده می کنند.

ویژگی های دستگاه تسمه کش بادی

از مهم ترین ویژگی های دستگاه های تسمه کش بادی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کاربری آسان و طراحی قوی
  • دارای وزن کم
  • بدون اتصال دهنده ها
  • استفاده از جوشکاری حرارت اصطکاک
  • دارای درجه بالای اتوماسیون
  • کنترل کننده قوی
  • دارای طراحی ایمن
  • هدایت شده توسط موتور هوا بدون سر و صدای زیاد
  • کشش و برش در یک زمان
  • بدون نیاز به باتری

مشخصات تسمه کش بادی

مشخصهجزئیات
نامتسمه کش بادی
برندنامشخص
نوع تسمهPP و PET
عرض تسمه12 تا 19 میلی متر
ضخامت تسمه0.4 تا 0.8 میلی متر
نیروی کشش2000 تا 3000 نیوتن
وزن2.5 تا 3.5 کیلوگرم
ابعاد300 × 120 × 80 میلی متر
فشار باد6 تا 8 بار
مصرف باد4 تا 6 لیتر بر ثانیه
کاربردبسته بندی کارتن، جعبه، پالت و …

 

مزایا استفاده از دستگاه تسمه کش بادی

استفاده از این نوع دستگاه های تسمه کش مزیت های زیادی دارد ما در ادامه برخی از آن ها را بررسی می کنیم.

  • استفاده از دستگاه راحت است
  • وزن کم آن موجب دشواری کار نمی شود
  • بدون نیاز به بست عملیات را انجام می دهید
  • آلودگی های صوتی کمی دارد
  • قیمت دستگاه تسمه کش بادی مقرون به صرفه است
  • فاقد آلودگی زیست محیطی

دستگاه تسمه کش بادی

نکات مهم در خصوص استفاده و نحوه نگهداری از دستگاه تسمه کش بادی

از جمله نکات مهمی که برای استفاده از این نوع دستگاه تسمه کش داشته باشید این است کمپرسور باد برای مخزنی مناسب است که حداقل 100 لیتری بوده و فشار حداقل 6 بار را تامین کند. این موضوع در کارکرد دستگاه تسمه کش بادی تاثیر زیادی دارد. همچنین شلنگ و اتصالات باید حداقل دارای سایز 10 میلی متری بوده و طول آن ها حداکثر 10 متر باشد. واحد مراقبت پنوماتیک باید رطوبت گیر و روغن پاش داشته باشد.

تسمه PP باید مخصوص دستگاه های پرتابل طراحی شده است. بنابراین تنها برای این دستگاه ها استفاده شود. همچنین توجه داشته باشید که هیچ وقت بدون تسمه دستگاه را تست نکنید زیرا این کار موجب ساییدگی و مستهلک شدن سریع اجزای دستگاه خواهد شد. برای این دستگاه اتصالات استاندارد کوپلینگ های مخصوص را به کار ببرید و سعی کنید اجازه ندهید هیچ گونه شی خارجی از راه ورودی هوا به دستگاه وارد شود.

توجه داشته باشید که نباید هیچ گاه کوپلینگ اتصال به دستگاه را روی زمین رها کنید. زیرا با این کا به احتمال زیاد قطعات فلزی و سنگریزه به درون دستگاه وارد می شود و وارد شدن این مواد به دستگاه باعث گریپاچ کردن موتور می شود. سعی کنید در پایان هر شیفت کاری دستگاه را با استفاده از فشار باد به طور کامل تمیز نمایید.

در صورتی که قرار است برای مدت طولانی از دستگاه استفاده نشود پس از این که دستگاه را با فشار باد تمیز کردید، 10 سی سی روغن روان در ورودی باد بریزید و سپس یک فرایند کوتاه کشش و برش را انجام دهید. توجه کنید که برای این مدت دستگاه باید در یک محیط غیر مرطوب قرار بگیرد. هر ماه یک بار اقدام به چک کردن روغن دستگاه نمایید.

بعد از انجام عملیات تسمه کشی قبل از جدا کردن دستگاه از کلید برگشت استفاده نمایید. این امر موجب طولانی شدن عمر غلطک خواهدشد. روغن هایی که برای واحد مراقبت دستگاه تسمه کش بادی مورد استفاده قرار می گیرد باید روغن های مخصوص این دستگاه یا روغن پارافین صنعتی باشد.

تعمیر تسمه کش بادی

اگر تسمه کش بادی دچار مشکل شود، ممکن است علائم زیر را مشاهده کنید:

صدای غیرعادی از تسمه
لرزش تسمه
شل شدن تسمه
پارگی تسمه

اگر تسمه کش بادی دچار مشکل شود، باید تعمیر یا تعویض شود. تعمیر دستگاه تسمه کش معمولاً شامل تعویض دندانه‌های پاره شده یا ترمیم تسمه آسیب‌دیده است. اگر تسمه کش بادی به شدت آسیب دیده باشد، باید تعویض شود.

آموزش کار با دستگاه تسمه کش

دستگاه تسمه کش یک ابزار دستی است که برای کشیدن تسمه‌ها در سیستم‌های تسمه‌ای استفاده می‌شود. این دستگاه دارای یک دسته و یک صفحه فلزی است که تسمه روی آن قرار می‌گیرد. با چرخاندن دسته، صفحه فلزی حرکت می‌کند و تسمه را به سمت جلو می‌کشد. برای آموزش کامل به صفحه آموزش کار با دستگاه تسمه کش مراجعه کنید.

تسمه کش بادی ارزان

صنایع بسته بندی تهران صنعت (جم پک) بزرگترین مرکز فروش و تعمیرات دستگاه های تسمه کش در ایران، این مجموعه در زمینه تولید و فروش انواع دستگاه تسمه کش (بادی، برقی، دستی، شارژی) منطبق با فناوری روز دنیا فعالیت میکند. جهت خرید دستگاه های تسمه کش، دریافت مشاوره خرید، تعمیر دستگاه های تسمه کش و… با شماره های (02177973219 _ 09122839615) ما تماس بگیرید.

× مشاوره رایگان