خرید انواع قطعات دستگاه تسمه کش

قطعات دستگجاه تسمه کش

فهرست مطالب

انواع دستگاه تسمه کش در طول زمان دچار آسیب یا کاهش عملکرد می‌شود و تعویض قطعات مختلف آن‌ها تنها راهی است که برای آماده به کار کردن مجدد این تجهیزات کاربرد دارد. صنایع بسته بندی تهران صنعت در کنار طراحی، ساخت و فروش انواع تسمه کش به‌عنوان زمینه اصلی فعالیت، در مورد تأمین قطعات دستگاه‌های فروخته شده یا سایر دستگاه‌های تسمه کش هم به مشتریان تعهد می‌دهد و بخش مهمی از مراحل تعمیرات این دستگاه‌ها و حفظ کیفیت عملکردی آن‌ها را در طولانی مدت با ارائه قطعات اصلی و دارای تضمین کیفیت برای مشتری‌ها راحت می‌کند.

بهترین مرکز فروش قطعات تسمه کش در تهران

ابزارآلات و تجهیزات بزرگ و کوچک صنعتی با هر نوع ساختار و عملکردی در طولانی مدت دچار آسیب یا فرسودگی قطعات می‌شوند. کاهش عملکرد دستگاه‌ها بدیهی‌ترین نتیجه‌ای است که این مسئله به وجود می‌آورد و کاربران و سازوکارهای مختلف را دچار مشکل می‌کند. انواع دستگاه تسمه کش از تجهیزات مهم در صنعت بسته‌بندی است و احتمال هرگونه آسیب به این دستگاه‌ها کاربران را دچار مشکل می‌کند. بسیاری از این مشکلات با جایگزین کردن قطعات دچار فرسودگی یا آسیب برطرف می‌شود و هزینه‌های ناشی از صرف هزینه بیشتر و خرید دستگاه تسمه کش جدید را کاهش می‌دهد. اما مشکلی که در مورد اغلب مدل‌ها و انواع دستگاه تسمه کش و اصولاً هر نوع دستگاه تخصصی دیگری وجود دارد، متداول نبودن و در دسترس نبودن قطعات جایگزین این تجهیزات است.

به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان تخصصیِ فعال در این زمینه ازجمله دستگاه تسمه کش، تأمین قطعات دستگاه‌ها را هم به مجموعه خدمات پس از فروش محصولاتشان اضافه می‌کنند و به این ترتیب موجب کارایی بیشتر محصول و اطمینان خریداران از کاربری طولانی‌مدت‌تر دستگاه تسمه کش می‌شوند.

آشنایی با قطعات دستگاه تسمه کش

در دنیای تجهیزات و دستگاه‌های مورد کاربرد در صنعت بسته‌بندی و آماده‌سازی کالاها برای حمل‌ونقل، انبارداری و فروش، انواع مختلفی از دستگاه تسمه کش کاربرد دارد. این دستگاه‌ها معمولاً در دو دسته پرتابل و ثابت، و در چهار نوع تسمه کش دستی، بادی، شارژی (هر سه در دسته تسمه کش پرتابل) و تسمه کش برقی (یا انواع دستگاه تسمه کش اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ثابت) تقسیم‌بندی می‌شوند. در تمامی این دستگاه‌ها سازوکارهای تسمه کشی، اتصال تسمه و قطع کردن تسمه مهم‌ترین اعمال به شمار می‌آید و طبیعتاً قطعات یک دستگاه تسمه کش هم برای عملی کردن یکی از این سه کار کاربرد دارد. انواع دستگاه تسمه کش از نظر کاربردی کردن انرژی برای انجام اعمال مورد نظر، مانند بیشتر دستگاه‌های صنعتی یا عمومی دیگر، از همه امکان موجود بهره می‌برند. در این دستگاه‌ها ممکن است از یک یا ترکیبی از چهار نوع روش انتقال انرژی به شرح زیر استفاده شود:

قطعات دستگجاه تسمه کش

  • انتقال انرژی به‌صورت مکانیکی
  • انتقال انرژی به‌صورت الکتریکی
  • انتقال انرژی به‌صورت پنوماتیکی (استفاده از نیروی گاز یا هوای فشرده شده برای به حرکت در آوردن ساز و کارها)
  • انتقال انرژی به‌صورت هیدرولیکی (استفاده از انواع روغن روان کننده برای به حرکت در آوردن ساز و کارها)

بنابراین قطعات هم در این دستگاه‌ها بسته به مکانیکی بودن، الکتریکی بودن، پنوماتیکی بودن و یا هیدرولیکی بودن شناخته و دسته‌بندی شده و در صورت لزوم توسط فروشندگان مختلف ازجمله جم پک ارائه می‌شود.

دسته‌بندی قطعات دستگاه تسمه کش

قطعات مکانیکی دستگاه تسمه کش

قطعات مکانیکی از مهم‌ترین بخش‌های سازنده دستگاه‌های مختلف ازجمله دستگاه تسمه کش است که نقش واسط یا اصلی را در ساز و کارهای مختلف انجام می‌دهند. این قطعات ممکن است بسیار بزرگ و یا بسیار کوچک و در حد یک واشر یا سوزن تنظیم باشند و در صورت آسیب یا فرسودگی باعث ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه‌ها می‌شوند. در انواع دستگاه تسمه کش و خصوصاً دستگاه تسمه کش دستی، قطعات مکانیکی شامل مواردی مانند چرخ‌دنده‌ها، غلتک‌ها، اهرم‌ها، تسمه‌ها، فولی‌ها، تیغه‌های برش یا کاتر، شصتی‌های فشاری، بلبرینگ و اورینگ و… می‌شود.

قطعات الکتریکی دستگاه تسمه کش

قطعات الکتریکی خصوصاً در مدل‌های مختلف دستگاه تسمه کش برقی و همین‌طور دستگاه تسمه کش شارژی نقش زیادی دارد. ویژگی بارز و نکته مهم در مورد شناخت این قطعات، عملکرد آن‌ها است که از انرژی برق برای یک کار دیگر استفاده می‌کنند. به این ترتیب انواع الکترو موتور (برای به حرکت در آوردن تسمه‌ها در دستگاه‌های برقی و…)، هیترها (برای قطع کردن یا گرم کردن اتصال‌دهنده حرارتی تسمه پلاستیکی)، ترمز برقی، فن‌های خنک‌کننده و… در این دسته قطعات دستگاه تسمه کش قرار می‌گیرد.

قطعات الکترونیکی دستگاه تسمه کش

تفاوت قطعات الکترونیکی با قطعات الکتریکی دستگاه‌های تسمه کش و اصولاً هر نوع دستگاه دیگری، کارکرد متفاوت آن‌ها است. قطعات الکترونیکی بر خلاف قطعات الکتریکی برای تبدیل مستقیم انرژی برق به انواع دیگر انرژی ساخته نشده‌اند، بلکه به‌عنوان بخش از قطعات الکتریکی یا بخشی جدا، برق را هدایت و کنترل کرده تا برای سایر ساز و کارها قابل استفاده شود. بردها، ولوم‌ها و کلیدهای تنظیم، انواع کنتاکتور، المنت و… در دسته قطعات الکترونیکی قرار می‌گیرد و مانند قطعات الکتریکی، در دستگاه‌های تسمه کش شارژی و برقی بیشترین کاربرد را دارند.

قطعات دستگجاه تسمه کش

قطعات تسمه کش بادی

در انواع دستگاه تسمه کش بادی، قطعات پنوماتیکی بیشترین اهمیت را دارد. دستگاه تسمه کش بادی یا پنوماتیکی بر اساس نیروی باد یا گاز فشرده شده و کمپرسورهای باد کار می‌کند و به همین دلیل هم به قطعات متناسب با این سیستم نیاز دارد. اتصالات و شلنگ‌های پنوماتیک، انواع پمپ، موتور پنوماتیک و… از جمله این قطعات است.

قطعات هیدرولیک دستگاه تسمه کش

سیستم هیدورلیکی بیشتر در دستگاه‌های تسمه کش برقی تمام اتوماتیک فریم‌دار به کار می‌رود و طبیعتاً در این دستگاه‌ها هم کاربرد دارد. انواع بلبرینگ هیدرولیکی، پمپ‌های روغن، فیلتر و… از این قطعات به شمار می‌آید.

قطعات بدنه دستگاه تسمه کش

آسیب به بدنه یکی دیگر از مواردی است که کاربران مختلف را متوجه خدمات تأمین قطعات دستگاه تسمه کش می‌کند. ساختار بیشتر این دستگاه‌ها برای کار در محیط‌های صنعتی طراحی و ساخته می‌شود و به‌طورکلی با شرایط سخت سازگاری دارد، اما زمین خوردگی‌ها، فرسایش بر اثر گذر زمان یا تماس با مواد خورنده یا هرگونه آسیب دیگری ممکن است در کارایی انواع دستگاه تسمه کش اختلال ایجاد کند و به همین دلیل نیاز به تأمین و تعویض قطعه دارد.

صنایع بسته بندی تهران صنعت کدام قطعات را تامین می کنند؟

عزیزانی که به دنبال تهیه قطعات دستگاه تسمه کش هستند می توانند به راحتی قطعه مورد نظر از هر دستگاه تسمه کش را از ما بخواهند، همچنین همکاران ما می توانید در زمینه تعمیر قطعات تسمه کش نیز بهترین خدمات را به شما ارائه دهند. در ادامه برخی از قطعات دستگاه ها را معرفی خواهیم کرد:

  • قطعات تسمه کش دستی
  • قطعات تسمه کش بادی
  • قطعات تسمه کش شارژی
  • قطعات تسمه کش اتوماتیک
  • قطعات تسمه کش پرتابل
  • قطعات تسمه کش نیمه اتوماتیک و فول اتوماتیک
× مشاوره رایگان