انواع بسته بندی لوازم خانگی

انواع بسته بندی لوازم خانگی

فهرست مطالب

بسته بندی محصولات خانگی همواره یکی از مهم ترین بخش‌های آماده سازی کالاها می‌باشد. با توجه به این که این لوازم دارای حساسیت بالایی بوده و به طور طولانی مدت در انبار‌ها نگهداری می‌شوند و تا مرحله فروش شاید نیاز به چند مرتبه جابه‌جایی داشته باشند، باید از تجهیزات بسته بندی مناسب و استانداردی استفاده کرد.

تمام افراد دوست دارند، محصولی که خریداری می‌کنند، دارای یک بسته بندی سبک و در عین حال با دوام باشد. همچنین نوع این بسته بندی در حمل و نقل لوازم خانگی نیز نقش موثری دارد.

بنابراین باید گفت؛ امری ضروری برای تمام محصولات خانگی می‌باشد، تا در سلامت و ایمنی کامل به دست مشتریان برسند، بنابراین باید از کیفیت و جنس بسیار خوبی نیز برخوردار باشد.

جعبه لوازم خانگی

یکی از انواع بسته بندی برای لوازم خانگی است، که معمولا برای وسیله‌های نسبتا کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جعبه‌های مورد مصرف در این زمینه، معمولا از ساختار بسیار خوبی برخوردار بوده و جنس مقاومی دارند. همچنین تمام مشخصات لوازم خانگی نیز بر روی این نوع جعبه‌ها قابل درج شدن می‌باشد.

جنس این محصول ممکن است، با توجه به نوع وسیله تغییر پیدا کند. همچنین سایز‌های مختلفی از این جعبه‌ها نیز تولید می‌شود و برای بسیاری از محصولات خانگی مناسب و کاربردی است.

کارتن بسته بندی مقوایی

یکی از مزیت‌های این نوع بسته بندی، ساختار ساده و سبک آن است، که باعث سریع‌تر شدن بسته بندی می‌شود. امروزه بسیاری از کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و تولیدی‌ها از این نوع بسته بندی برای لوازم خانگی استفاده می‌کنند.

این کارتن در شکل‌ها و سایز‌های متنوعی عرضه می‌شود، به همین دلیل از متداول ترین نوع بسته بندی‌ها است. معمولا کارتون‌ها از یک نوع مقوای قابل بازیافت تولید می‌شوند، همچنین به صورت تاشو می‌باشد، تا به کارگیری آن آسان‌تر باشد.

تسمه کشی کارتن‌های لوازم خانگی

برای بسته بندی لوازم خانگی متوسط و بزرگ، از دستگاه تسمه کش استفاده می‌شود، تا سرعت و دقت در انجام این کار افزایش یابد.

در واقع برخی لوازم ممکن است در زمان جابه جایی، پرتاب و یا دچار آسیب شود، بنابراین برای فیکس کردن لوازم سنگین و با وزن بالا، این دستگاه به کار گرفته می‌شود.

همچنین بخوانید !  دستگاه تسمه کش چیست؟ و معرفی انواع آن

این دستگاه تسمه را به خوبی و با دقت فراوان به دور وسیله مورد نظر پیچیده و مانع از حرکت آن می‌شود. با انجام این کار در زمان حمل لوازم خانگی با وسایل نقلیه وسیله شما در سریع ترین زمان ارسال خواهد شد، همچنین راننده و حمل کنندگان محصول، به راحتی قادر به‌ جابه‌جایی آن خواهند بود.

این دستگاه در چندین نوع مختلف وجود دارد، که هر‌یک دارای ویژگی‌های خاصی بوده و مزیت‌هایی نسبت به یک‌دیگر دارند. همچنین مکانیزم عملکردی هر یک نیز متفاوت می‌باشد، بنابر این انتخاب آن در بسته بندی لوازم خانگی نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

انواع بسته بندی لوازم خانگی

لازم به ذکر است، جنس تسمه مورد مصرف در هر یک از آن‌ها با یک‌دیگر متفاوت می‌باشد.

تسمه کش بادی

این نوع دستگاه، معمولا در فیکساسیون وسایل سنگین کاربرد دارد. عملکرد آن بر پایه نیروی باد می‌باشد. در واقع برای انجام بسته بندی از یک کمپرسور بادی بهره می‌برد.

سرعت کار این دستگاه بسیار بالا است. همچنین عملکرد این محصول به صورت اتوماتیک بوده و برای کشش، چسباندن و برش نیازی به هیچ‌گونه اتصالات ندارد.

تسمه کش شارژی

این دستگاه بر خلاف دستگاه تسمه کش بادی، به صورت قابل حمل می‌باشد، وزن دستگاه تسمه کش شارژی بسیار سبک است، بنابر این فرد استفاده کننده به راحتی قادر به حمل آن خواهد بود.

جنس تسمه مورد مصرف در این نوع دستگاه، به صورت PET و PP می‌باشد. در این محصول نیز همانند دستگاه قبلی، تمام اقدامات به طور اتوماتیک و بدون دخالت انسان انجام می‌شود.

تسمه کش برقی

این دستگاه با مصرف برق کار می‌کند و به صورت میزی استفاده می‌شود. این محصول به طور کلی در دو حالت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک وجود دارد.

دستگاه تسمه کش برقی، دارای سرعت چشم گیری است و صرفه جویی قابل توجهی در زمان دارد. امکان تنظیم کردن مقدار کشش نیز یکی از ویژگی‌های مهم آن به حساب می‌آید. همچنین در زمان بسته بندی به هیچ بست فلزی نیاز ندارد.

تسمه کش دستی

از دستگاه‌های پر کاربرد در زمینه تسمه کش محسوب می‌شود. درست است که این نوع دستگاه دارای اندازه و وزن کمی است، اما باید بدانید برای انجام بسته بندی‌هایی در ابعاد بزرگ، این محصول بسیار مناسب و کاربردی است، زیرا تسمه کش‌های برقی توان لازم برای بسته بندی در این ابعاد را ندارد. لازم به ذکر است این دستگاه به دو صورت فلزی و پلاستیکی وجود دارد.

همچنین بخوانید !  خرابی دستگاه تسمه کش بادی

پاکت بسته بندی

پاکت‌ها در صنعت بسته بندی کاربرد زیادی دارند؛ اما برای بسته بندی لوازم خانگی چندان کاربرد ندارند. تنها لوازم خانگی کوچک غیر شکستنی، گاها درون پاکت‌ها بسته بندی می‌شوند. لایه داخلی برخی از این پاکت‌ها خود با دارا بودن نایلون‌های حباب‌دار، درجه محافظتی خوبی را فراهم می‌کند.

استفاده ازتمهیدات خاص برای جلوگیری از آسیب دیدن لوازم
جهت جلوگیری از برخورد ضربات به لوازم حساس و به خصوص شکستنی درون کارتن‌های بسته بندی، نیاز است که از نایلون‌های حباب‌دار، سلفون یا استرج نیز استفاده شود.

نایلون‌های حباب دار در بسیاری از کارتن‌های بسته بندی از ظروف شکستنی گرفته تا لوازم خانگی نظیر یخچال و ماشین ظرفشویی، کاربرد دارند. سلفون‌ها نیز عمدتا برای فیکس کردن کارتن‌ها و جلوگیری از نشستن گرد و خاک، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع بسته بندی لوازم خانگی

اهمیت بسته بندی

بیشتر لوازم خانگی بسیار آسیب پذیر بوده و ممکن است، به دلایلی دچار شکستگی یا آسیب شوند، از این دلایل می‌توان به مواردی همچون؛ عوامل محیطی، فرسایش، ضربات وارد شده و رطوبت اشاره کرد.

همچنین بسیاری از این لوازم دارای وزن نسبتا زیادی بوده و ممکن است حمل آن‌ها کار دشوار و دردسر سازی باشد، در چنین مواردی انتخاب یک بسته بندی استاندارد می‌تواند کارساز باشد.

بسته بندی کردن لوازم خانگی، می‌تواند خیال شما را برای سالم ماندن وسیله مورد نظرتان تضمین کند. بهتر است جنس بسته بندی، قابلیت بازیافت داشته باشد، تا به حفظ محیط زیست کمک کند. به کار گیری تجهیزات مناسب بسته بندی، می‌تواند در کاهش هزینه‌ها نیز بسیار اثر‌بخش باشد.

بسته بندی محصولات خانگی به قدری مهم است، که می‌تواند باعث اعتماد مشتریان و کسب رضایت آن‌ها شود. به همین دلیل انتخاب روش بسته بندی و دستگاه مناسب اهمیت فراوان دارد و باید به درستی صورت گیرد. در واقع همواره بهتر است، برای انواع لوازم خانگی از بهترین روش بسته بندی بهره برد.

محصولات ما

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره رایگان