برد دستگاه تسمه کش

برد دستگاه تسمه کش

فهرست مطالب

برد دستگاه تسمه کش در انواع برندها متفاوت است. برد یکی از مهم ترین قطعات دستگاه های تسمه کش محسوب می شود. دستگاه های تسمه کش دارای دو بخش الکترونیکی و مکانیکی هستند که برد را می توان جزو بخش الکترونیکی این دستگاه ها محسوب کرد.

صنایع بسته بندی تهران صنعت انواع برد الکترونیکی دستگاه های تسمه کش اعم از دستگاه تسمه کش بادی، دستگاه تسمه کش شارژی،ردستگاه تسمه کش برقی و … را با تضمین کیفیت و قیمت ارائه می کند.

دستگاه تسمه کش چیست؟

دستگاه تسمه کش یک دستگاه مخصوص بسته بندی است که برای نگه داشتن محصولات یا بسته ها در کنار هم و بستن آنها با تسمه های نواری به یکدیگر برای حمل و نقل آسان استفاده می شود. دستگاه های تسمه کش برای بسته بندی و بستن سریع محصولات کوچک یا بزرگ استفاده می شوند.

دستگاه های تسمه کش، ماشین‌های بسته‌بندی جعبه‌ای هستند که به طور گسترده در بسیاری از بخش‌ها استفاده می‌شوند. ماشین‌های تسمه زنی در حالت کلی شامل ماشین‌های تسمه‌زنی دستی یا ماشین‌های تسمه‌زنی پالت بادی و قابل شارژ می شوند که از تسمه‌های پلاستیکی یا تسمه‌های نواری در اطراف محصولات، جعبه‌ها یا پالت‌ها استفاده می‌کنند.

فرآیند تسمه کشی از لغزش، افتادن یا آسیب دیدن محصولات در حین حمل و نقل جلوگیری می کند.

انواع دستگاه های تسمه کش

انواع دستگاه تسمه کش دستی معمولاً برای عملیات بسته‌بندی در مقیاس کوچک مناسب هستند. دستگاه نوار یا تسمه را دور بسته کشیده، سفت کرده و برش می دهد. دستگاه های تسمه کش نیمه اتوماتیک، بند را به طور خودکار به دور جعبه کشیده و فشرده می کنند، اما ممکن است لازم باشد بند به صورت دستی در اطراف بسته قرار گیرد.

دستگاه های تسمه کش تمام اتوماتیک، به صورت کاملاً خودکار کار می کنند و برای فرآیندهای بسته بندی با حجم بالا مناسب هستند. فرآیند تسمه کشی به طور کامل توسط ماشین انجام می شود.

عواملی که در انتخاب دستگاه تسمه کش باید در نظر گرفته شوند عبارتند از: حجم بسته بندی، ابعاد بسته بندی، سرعت تسمه کشی و هزینه. علاوه بر این، نوع مواد تسمه (پلاستیک، پلی پروپیلن، پلی استر، فلز و …) و دوام آن نیز مهم است.

صنایع خریدار برد دستگاه تسمه کش

تعمیر برد دستگاه تسمه کش
دستگاه های تسمه کش در بسیاری از بخش های صنعتی و زمینه های مختلف استفاده می شوند. استفاده از دستگاه تسمه کش برای اطمینان از ایمن و پایدار ماندن محصولات در طول حمل و نقل و ذخیره سازی بسیار مهم است. برخی از بخش ها و مناطقی که ماشین های تسمه کش به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، در ذیل فهرست شده اند.

همچنین بخوانید !  نقش کارتن در صنعت بسته بندی

تمامی این صنایع ممکن است به قطعات مختلف دستگاه های تسمه کش اعم از برد الکترونیکی نیاز پیدا کنند.

دستگاه های تسمه کش معمولاً در صنایع لجستیک و بسته بندی استفاده می شوند. ماشین آلات تسمه کشی به طور گسترده در صنایع مختلف و در عملیات تسمه کشی و بسته بندی استفاده می شود. چند نمونه از استفاده از ماشین های تسمه کش شامل موارد ذیل است:

حمل و نقل: ماشین های تسمه کش برای اطمینان از پایداری، نظم و ایمن ماندن بارها بدون پراکنده شدن در حین حمل و نقل استفاده می شود.

ذخیره سازی و لجستیک: ماشین های تسمه کش در فرآیند تسمه کشی برای چیدن محصولات به طور منظم و ایمن در طول ذخیره سازی استفاده می شوند.

خرده‌ فروشی و توزیع: ماشین‌های تسمه‌کش، در فرآیند تسمه‌بندی برای حمل ایمن محصولات از انبارها به نقاط مختلف خرده‌فروشی استفاده می‌شوند.

صنایع غذایی و آشامیدنی: ماشین آلات تسمه کش، برای بسته بندی و حمل و نقل ایمن جعبه ها و پالت ها در صنایع غذایی و آشامیدنی استفاده می شوند.

کاربردهای تولیدی و صنعتی: ماشین های تسمه کش به طور گسترده ای در فرآیندهای تولید به ویژه در هنگام حمل و نقل و بسته بندی مواد سنگین یا بزرگ استفاده می شوند.

مصالح ساختمانی: در این صنعت دستگاه های تسمه کشی، برای تسمه کشی هنگام حمل و نقل و نگهداری آجر، الوار، ورق‌های فلزی و سایر مصالح ساختمانی ضروری هستند.

داروسازی و محصولات بهداشتی: دستگاه های تسمه کش در این صنعت، برای بسته بندی ایمن و حمل و نقل محصولات حساس و ارزشمند بهداشتی استفاده می شوند.

محصولات الکترونیکی و فناوری: دستگاه تسمه کش، در این صنایع فرآیند تسمه کشی را برای حمل و نقل و محافظت از دستگاه های الکترونیکی حساس انجام می دهد.

استفاده از انواع دستگاه تسمه کش، کارایی و ایمنی فرآیند بسته‌بندی را افزایش می‌دهد و همچنین هزینه‌های نیروی کار و خطر آسیب احتمالی را کاهش می‌دهد. ماشین‌های تسمه‌کشی پالت در بسیاری از صنایع از نظر استفاده از ماشین‌های تسمه‌کشی، حفاظت از محصولات و ایمنی فرآیندهای حمل و نقل و ذخیره‌سازی از اهمیت حیاتی برخوردار هستند.

همچنین بخوانید !  وزن محصول چه تاثیری در انتخاب تسمه کش دارد؟

استفاده از دستگاه های تسمه کش باعث افزایش کارایی و ایمنی فرآیند بسته بندی، کاهش هزینه های کارگری و جلوگیری از آسیب دیدن محصولات در حین حمل و نقل می شود. ماشین‌های تسمه‌کشی به‌طور گسترده در بسیاری از صنایع ترجیح داده می‌شوند، به‌ویژه زمانی که صحبت از حمل و نقل و ذخیره‌سازی محصولات حجیم یا سنگین می‌شود.

دستگاه ها و مدل های مختلف تسمه کش؟

مدل های دستگاه تسمه کش با توجه به نیازهای استفاده و نیازهای مختلف صنعتی متفاوت است.

دستگاه های تسمه کش دستی

دستگاه های تسمه کش دستی: دستگاه های تسمه کش دستی معمولاً برای تسمه کشی پلی پروپیلن یا پلی استر استفاده می شوند. برای مثال، می‌توانیم دستگاه تسمه کش قابل شارژ ORGAPACK، دستگاه تسمه کش پالت قابل شارژ Signode یا دستگاه‌های تسمه‌کش دستی سگک را جزو این دستگاه ها فهرست کنیم.

دستگاه های تسمه کش سنگین: این ماشین های تسمه کش برای مواد بادوام تر و تسمه های فلزی طراحی شده اند. دستگاه تسمه بند فولادی پنوماتیک Signode، دستگاه تسمه کش فولادی بادی itatools ita 42 و دستگاه تسمه کش فولادی دستی را می توان جزو این دسته محسوب کرد.

دستگاه های تسمه کش نیمه اتوماتیک

دستگاه های تسمه کش از نوع رومیزی: این نوع دستگاه های تسمه کش ایده آل برای مشاغل کوچک و متوسط هستند. به عنوان مثال می توان دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک Strapack AQ-400 و دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک joinpack es-104 را جزو این دسته به شمار آورد.

مدل‌های قابل حمل: زمانی که قابلیت حمل و جابجایی در دستگاه‌های تسمه‌کش اهمیت دارد، سری BXT3 Signode و سری Orgapack ort 260 از محبوب‌ترین دستگاه‌های تسمه کشی هستند.

دستگاه های تسمه کش کاملاً اتوماتیک

دستگاه های تسمه‌کش تمام اتوماتیک برای خطوط تولید با سرعت بالا: این دستگاه های تسمه‌کش، به‌ویژه در تأسیسات تولید بزرگ استفاده می‌شود. به عنوان مثال، مدل هایی مانند Joinpack A93 و Transpack tp-601D در این دسته قرار می گیرند.

سیستم‌های تسمه‌کش پالت: این ماشین‌های تسمه‌کش برای بستن پالت‌های بزرگ طراحی شده‌اند. دستگاه تسمه کش پالت شارژی Signode، دستگاه نوار پالت پلاستیکی دستی و دستگاه تسمه بند پالت قابل شارژ Transpack h45-l را می توان به عنوان نمونه هایی از این دسته ذکر کرد.

خریداران انواع برد دستگاه تسمه کش می توانند با کارشناسان ما در صنایع بسته بندی تهران صنعت تماس بگیرند.

محصولات ما

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره رایگان