نکات مهم در بسته بندی لباسشویی برای اسباب کشی

بسته بندی لباسشویی برای اسباب کشی

فهرست مطالب

بسته بندی لباسشویی برای اسباب کشی و نکات مهم در مورد آن از مواردی است که افراد همیشه در مورد آن دغدغه دارند. این دغدغه وقتی پررنگ‌تر می‌شود که وزن بالا و حساسیت زیاد این دسته از دستگاه‌ها و لوازم منزل را به‌عنوان عواملی که بسته بندی این مورد را سخت‌تر از لوازم معمولی می‌کند، در نظر آوریم.

برای پایین آوردن احتمال آسیب به بدنه یا عملکرد لباسشویی و همین‌طور ایجاد حداکثر راحتی در مراحل حمل و نقل و اسباب کشی، هیچ شرایطی به‌غیراز مطلوب‌ترین شرایط بسته بندی توصیه نمی‌شود، به همین دلیل باید از انواع دستگاه بسته بندی کمک بگیرید تا بتوانید در بهترین حالت ماشین لباسشویی خود را جابجا کنید. با ما همراه باشید.

آماده‌سازی لباسشویی برای اسباب کشی

قبل از بسته بندی لباسشویی افراد باید به مرحله آماده‌سازی آن جهت بسته بندی درست به اندازه مرحله اصلی بسته بندی اهمیت دهند. در این زمینه نکات زیر قابل اشاره است که به‌طور خلاصه شرح داده شده‌اند.

تخلیه آب لباسشویی

بیشتر مدل‌های ماشین لباسشویی مجهز به شیرهای مخصوص تخلیه آب هستند که باید قبل از بسته بندی باز شده تا آب درون محفظه لباسشویی به‌طور کامل تخلیه شود. این اقدام از این جهت اهمیت دارد که احتمال آسیب رسیدن به ساختار بسته بندی نهایی را که به‌طور معمول کارتن است توسط نشت و نفوذ آب در اثر تکان‌های حمل و نقل، از بین می‌برد.

سفت کردن پیچ مخصوص ماشین لباسشویی

ثابت نبودن محفظه داخلی لباسشویی که با نام دیگ یا گردونه‌های ماشین لباسشویی هم شناخته می‌شود، از چالش‌های اصلی حمل و بسته بندی لباسشویی برای اسباب کشی است و به همین منظور باید از ثابت بودن آن قبل از بسته بندی مطمئن شد.

معمولاً در قسمت پشت لباسشویی پیچ‌های مخصوص این کار در نظر گرفته شده است، در غیر این صورت بهتر است از چسب‌های نواری استفاده شود.

بسته بندی لباسشویی

جدا کردن شلنگ‌های آب

شلنگ‌های ورد و خروج آب باید از پشت لباسشویی جدا شوند اما درصورتی‌که این کار امکان پذیر نبود یا کارتن در نظر گرفته شده برای بسته بندی به اندازه کافی فضا داشت، باید توسط چسب مهار شود.

بستن و مهار درب لباسشویی و سیم برق

قبل از بسته بندی لباسشویی برای اسباب کشی، درب ماشین لباسشویی باید بسته و توسط چسب‌های نواری مهار شود. در مورد مهار سیم برق هم باید از چسب‌های نواری استفاده شود تا مانع از حمل و نقل نشود و به زیر لباسشویی نیفتد.

بستن پیچ‌های تنظیم پایه و دوباره نصب کردن دسته‌های حمل

پیچ‌های پایه برای تنظیم محل قرارگیری لباسشویی در مکان نصب کاربرد دارند و حالت آن‌ها نمی‌تواند درون بسته بندی باز باشد، چون مانند یک زائده به بدنه بسته بندی آسیب می‌زند. همچنین دسته‌های حمل در مدل‌هایی که این امکان برایشان در نظر گرفته شده است، الزامی است.

همچنین بخوانید !  معرفی انواع دستگاه بسته بندی

مراحل بسته بندی لباسشویی برای اسباب کشی

قبل از مرور مراحل بسته بندی لباسشویی برای اسباب کشی اشاره به این موضوع ضروری است که این مراحل با توجه به بسته بندی لباسشویی در کارتن که به‌عنوان بهترین روش بسته بندی لباسشویی هم شناخته می‌شود، تنظیم شده است.

انتخاب کارتن متناسب با ابعاد ماشین لباسشویی

بهترین کارتن برای بسته بندی این وسیله کارتن بسته بندی اولیه لباسشویی است اما اگر در دسترس نبود می‌توان از کارتن‌های متفرقه استفاده کرد، اما پیش‌شرط آن متناسب بودن ابعاد و قطر و استحکام کارتن با ابعاد و میزان وزن لباسشویی است.

پیچیدن یک لایه لفاف نرم و مناسب به دور لباسشویی

پتو در بیشتر اسباب کشی‌ها به جای لفاف محافظ خیلی از لوازم منزل استفاده می‌شود و چون خاصیت ضربه گیری نسبتاً خوبی دارد، برای لباسشویی هم مناسب است، اما انتخاب‌های حرفه‌ای‌تر و ایمن‌تر، پلاستیک‌های حباب‌دار و محافظ‌های یونولیتی است که افراد می‌توانند آن‌ها را به دور لباسشویی بپیچند.

قرار دادن لباسشویی درون کارتن

برای انجام این مرحله از بسته بندی ماشین لباسشویی با کم‌ترین ریسک آسیب به دستگاه و صرف نیروی انسانی، باید کارتن را از بالا روی دستگاه قرار داد و برای بستن قسمت زیر کارتن هم برای مدت زمان کمی لباسشویی را به حالت خوابیده یا متمایل به طرفین نگاه داشت.

بسته بندی لباسشویی

قرار دادن کارتن لباسشویی بر روی یک پالت

برای بسته بندی ایمن لباسشویی در اسباب کشی و پایین آوردن احتمال ایجاد آسیب بر اثر حمل نامناسب، بهتر است بعد از قرار دادن لباسشویی درون کارتن آن را بر روی یک پالت قرار دارد.

پالت‌های چوبی یا پلاستیکی کوچک انتخاب خوبی هستند و حتی می‌توان از پایه‌های چرخ‌دار هم استفاده و جابه‌جایی بسته را هم را آسان‌تر کرد. این اقدام به‌خصوص انجام گیری مرحله آخر را که تسمه کشی کارتن است (از جهت سهولت رد شدن تسمه از زیر بسته) راحت‌تر می‌کند.

چسب کاری کارتن لباسشویی

در این مرحله با استفاده از چسب‌های نواری پهن تمامی درزهای کارتن مسدود می‌شود و بدنه کارتن هم تا حدودی محکم‌تر بر روی محتوی بسته و پالت ثابت می‌شود. استفاده از تجهیزات بسته بندی مانند گوشه کارتن و رول‌های نایلونی مخصوص بسته بندی، ویژگی‌های ایمنی بیشتری به بسته بندی لباسشویی در این مرحله اضافه می‌کند.

همچنین بخوانید !  گوشه پلاستیکی بسته بندی چیست؟

تسمه کشی کارتن لباسشویی

تسمه کشی بسته بندی توسط انواع مختلف دستگاه تسمه مانند دستگاه تسمه کش بادی و دستگاه تسمه کش شارژی و… انجام می‌شود و در بسته بندی لباسشویی هم باید با هدف ایجاد استحکام کارتن در حین حمل و نقل و همچنین اتصال پالت به کارتن انجام شود.

در این مرحله باید حداقل دو ردیف تسمه به صورت ضربدری بر روی کارتن کشیده شده و توسط دستگاه‌های مخصوص سفت (کشیده) و متصل (در دستگاه‌های تسمه بادی و شارژی توسط اتصال حرارتی خود دستگاه و در دستگاه تسمه کش دستی توسط بست‌های فلزی و انبر تسمه کش) شود.

نکات مهم بعد از بسته بندی ماشین لباسشویی

  • بیشتر مراحل بسته بندی و حمل ماشین لباسشویی باید به صورت ایستاده باشد.
  • برقراری تعادل ماشین لباسشویی نیازمند تقسیم وزن دستگاه بین حداقل دو طرف است و بر همین اساس وجود حداقل دو نفر نیروی انسانی برای انجام امور بسته بندی و حمل آن در اسباب کشی لازم است.
  • در بیشتر مدل‌های ماشین لباسشویی امروزی، پنل تنظیمات این دستگاه‌های به حالت بیرون زده هستند و به همین دلیل از نظر تکیه‌گاه دست مکان مناسبی به نظر می‌رسد، اما علیرغم مناسب به نظر رسیدن این قسمت برای استفاده به‌عنوان تکیه‌گاه، این کار به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود چراکه منجر به آسیب به این قسمت حساس می‌شود.

کلام آخر

بسته بندی لباسشویی برای اسباب کشی به صورت اصولی و درست از اهمیت زیادی برخوردار است تا از آسیب دیدن دستگاه جلوگیری شود. ابتدا دستگاه را خالی و خشک کنید. تمامی اتصالات و شیلنگ‌ها را جدا و بسته‌بندی کنید.

درب لباسشویی را با نوار چسب محکم ببندید. برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی داخلی، درام را با استفاده از پیچ‌های مخصوص یا استاپرها ثابت کنید. دستگاه را درون یک جعبه مقاوم قرار دهید و از فوم یا پتو برای محافظت بیشتر استفاده کنید.

جم پک

سوالات متداول

نحوه بستن پیچ حمل ماشین لباسشویی چگونه است؟

برای بستن پیچ‌های حمل ماشین لباسشویی، ابتدا درپوش پشت دستگاه را بردارید، سپس پیچ‌ها را وارد شیارهای مشخص کنید و محکم ببندید تا درام دستگاه ثابت شود و از آسیب جلوگیری شود.

در بسته بندی ماشین لباسشویی برای اسباب کشی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

لباسشویی را خالی و خشک کنید، اتصالات را جدا و بسته‌بندی کنید، درب را با نوار چسب ببندید، درام را با پیچ‌های حمل ثابت کنید و دستگاه را درون جعبه محکم با فوم یا پتو قرار دهید.

محصولات ما

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره رایگان