تجهیزات بسته بندی مورد نیاز برای محصولات

دستگاه تسمه کش تهران صنعت

فهرست مطالب

انجام پیچیدن محصول ایده آل برای محصول تولید شده نقش به سزایی در بازار رقابتی دارد. در پیچیدن محصول ایده آل تجهیزات بسته بندی رکن اصل کار را دارد. چرا که وجود تجهیزات به روز در پیچیدن محصول می تواند شما را نسبت به سایر رقبا یک قدم جلو بیندازد. پیچیدن محصول همانند یک پوشش و محافظ برای محصول عمل می کند. اما این جمع بندی یک بُعد دیگری هم دارد. پیچیدن محصول، نحوه اجرای آن، طرح و مدل بکار رفته در آن می تواند تبلیغی برای محصول شرکت باشد. فروشگاه های عرضه تجهیزات بسته بندی از آن به عنوان فروشنده خاموش یاد می کنند.

تجهیزات بسته بندی لازم برای محصولات با توجه به نوع پیچیدن محصول می توانند کاملاً متفاوت باشند. همچنین اگر تولید کننده خود اقدام به پیچیدن محصول تولیدی نماید نسبت به کسب و کاری که افتتاح شده است که فقط مشغول به فعالیت عدل بندی باشد می تواند در نوع تجهیزات بسته بندی تأثیر گذار باشد. صنعت بسته بندی می تواند در قالب یک شرکت خانگی، کارگاه و یک صنعت انجام وظیفه نماید. هر چند امروزه بسته بندی محصول در منزل بسیار مرسوم شده است. اما در حالت کلی وجود یک روش ایده آل صحیح پیچیدن کالا با کمک تجهیزات استاندارد محصول را از نور خورشید، ضربه، آب و غیره محفوظ نگه می دارد.

تنوع در تجهیزات بسته بندی

نحوه دسته بندی از تنوع بسیاری برخوردار است. هر محصول، روش پیچیدن خاص خود را می طلبد. بی شک تنوع در عدل بندی، تنوع در تجهیزات بسته بندی را به همراه دارد. برای نمونه اگر مواد فاسد شدنی باشد باید بسته بندی محصول به نحوی انتخاب شود که عمر مفید آن را افزایش دهد. جنس محصولات متریال دیگری است که نوع تجهیزات بسته بندی را تعیین می کند. اگر محصول شکستنی باشد باید پیچیدن محصول به شیوه ای انتخاب کنیم که کالا را از ضربه محفوظ نگاه دارد.

همچنین بخوانید: دستگاه تسمه کش بادی

دستگاه تسمه کش تهران صنعت

انواع تجهیزات بسته بندی

تجهیزات بسته بندی با توجه به نوع پیچیدن محصول می تواند کاملاً متفاوت باشد. در ادامه مقاله سعی شده است مهم‌ترین و کاربردی ترین ابزارآلات را بررسی کنیم:

همچنین بخوانید !  نحوه کار با دستگاه تسمه کش برقی

دستگاه بسته بندی

اولین و اساسی ترین تجهیزات بسته بندی محصولات، دستگاه بسته بندی است. این دستگاه در مدل و اندازه های متنوعی تولید می شود. بسته به وسعت کار و نوع نیاز می توان یکی از این مدل ها را انتخاب کرد.

دستگاه تاریخ زن

در بسته بندی محصولات، خشکبار و غیره وجود تاریخ تولید، تاریخ انقضاء یا مدت انقضاء از اهمیت بسیاری برخوردار است. دستگاه تاریخ زن می تواند پرینتر، دستی یا حرارتی باشد. که با توجه به نوع محصول و مواد اولیه برای پیچیدن محصول می توان یکی از آنها را انتخاب کرد.

دستگاه دوخت پلاستیکی

دستگاه دوخت از تنوع بسیاری برخوردار است. می توان به نمونه‌ هایی از جمله موارد زیر اشاره کرد:

پدالی

جهت دوخت برای پلی استیل، پلاستیک، آلومینیوم و غیره که جهت پیچیدن محصولاتی چون حبوبات، مواد پودری، قند و غیره استفاده می شود. این دستگاه در اندازه هایی چون ۲۰، ۳۰، ۴۰ و ۵۰ سانت است.

دستگاه دوخت رومیزی

این دستگاه مشابه دستگاه دوخت پدالی است. اما تفاوت این دو نوع تنها در قیمت و میزان توانایی انجام کار در آنها می باشد. دستگاه دوخت رومیزی ارزان تر از دستگاه دوخت پدالی می باشد.

همچنین بخوانید: دستگاه تسمه کش برقی

دستگاه تسمه کش

دستگاه دوخت ریلی

مدل پیشرفته از تجهیزات بسته بندی دستگاه دوخت ریلی می باشد که نیاز کمتری به نیروی انسانی دارد. این دستگاه به صورت اتوماتیک انجام وظیفه می کند. همچنین برخی از این مدل دستگاه ها همراه با ثبت تاریخ تولید، انقضاء و قیمت کار خود را به اتمام می رسانند.

دستگاه دوخت برای گونی

در بسیاری مواقع نمی توان هر محصولی را به کمک دستگاه دوخت پلاستیکی بسته بندی کرد. دستگاه دوخت سر کیسه دوز مدلی از دستگاه دوخت است که برای بسته بندی هایی چون گونی و کیسه استفاده می شود. محصولاتی چون برنج، خوراک دام و طیور، پنبه و غیره محصولاتی هستند که از گونی یا کیسه استفاده می شوند.

تجهیزات بسته بندی سلفون کش

پر فروش ترین تجهیزات بسته بندی محصولات دستگاه سلفون کش است. از این دستگاه علاوه بر بسته بندی محصولات کارخانجات، برای بسته بندی محصولات خانگی، فروشگاه ها و غیره نیز استفاده می شود. این دستگاه از مدل های متنوعی برخوردار است. از جمله مدل رومیزی، مدل دستی.

همچنین بخوانید !  ایده های کاملا جدید و خلاقانه در حوزه بسته بندی

مدل رومیزی از جنس تمام استیل می باشد و به کمک برق کار جمع بندی را انجام می دهد. این مدل رومیزی در پیچیدن محصولاتی چون قارچ، سالاد و شیری استفاده می شوند. مدل دستی نیازی به برق ندارد. بیشتر این مدل در مکان هایی چون قنادی، قصابی و غیره استفاده می شود. محصولاتی چون قارچ، گوشت و غیره به کمک دستگاه سلفون دستی عدل بندی می شود.

دستگاه وکیوم

برخی از محصولات در هنگام بسته بندی باید خالی از هوا باشند. چرا که برای نگهداری و افزایش طول عمر بیشتر با هوا سازگار نیستند. محصولاتی چون گوشت، میوه، ماهی، مرغ و غیره در هنگام بسته بندی باید هوا آنها به کمک دستگاه وکیوم خالی شوند.

دستگاه تسمه کش

ظروف

برخی از محصولات باید با ظروف مخصوصی عدل بندی شوند. بودن محصول در ظروف علاوه بر شکیل بودن، او را از آلودگی مصون می دارد. ظروف‌ دارای ابعاد متنوعی هستند. برای محصولی چون مرغ ابتدا آن را در ظرفی قرار می دهند سپس به کمک دستگاه سلفون و دستگاه وکیوم مراحل پیچیدن محصول روی آن انجام می شود.

دستگاه سیل

یکی از تجهیزات بسته بندی دستگاه سیل است. این دستگاه برای بسته بندی ظروف یکبار مصرف، بطری آب، آبمیوه و غیره کاربرد دارد. این نوع بسته بندی برای یک جا بودن محصولات و جلوگیری از پراکندگی آنها صورت می گیرد. همچنین حمل این محصولات آسان می شود و در نهایت از سرقت نیز جلوگیری می کند.

قیمت تجهیزات دسته بندی

تجهیزات بسته بندی همان گونه که اشاره شد از مدل ها و انواع مختلفی برخوردار است.‌ هر دستگاه و تجهیزاتی با توجه به مدل و اندازه می تواند از قیمت متفاوتی برخوردار باشد. برای نمونه دستگاه سلفون رومیزی قیمت آن با دستگاه سلفون دستی کاملاً متفاوت است دستگاه سلفون رومیزی گران تر از نوع اهرم دستی خود است.

محصولات ما

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره رایگان