تسمه کش دستی بدون بست

انواع دستگاه تسمه کش دستی بدون بست

فهرست مطالب

یکی از ساده‌ترین و پرکاربردترین دستگاه‌های تسمه کش، تسمه کش‌ دستی بدون بست است. دستگاه‌های تسمه کش‌ دستی بدون هر گونه نیروی برقی کار می‌کنند و با کمک این دستگاه‌ها به‌سادگی می‌توان عمل تسمه‌کشی را انجام داد.

اما با توجه به اتوماتیک نبودن و چندکاره نبودن دستگاه‌ تسمه کش دستی، انجام اعمال کشیدن تسمه، متصل کردن و قطع کردن، تا حدودی مشکل و زمان‌بر است.

اتصال تسمه‌های پلاستیکی (پروپیلن و پلی‌اتیلن) تنها از طریق بست‌های فلزی مخصوص امکان‌پذیر است و در حالی‌که این کار در تسمه کش بادی و برقی اتوماتیک، توسط خود دستگاه انجام می‌پذیرد، اما در تسمه کش دستی باید از طریق انبر تسمه صورت گیرد.

دستگاه تسمه کش دستی قرمز

مزایای تسمه کش دستی

انواع تسمه کش های دستی طبیعتا قیمت ارزان‌تری نسبت به دستگاه‌های تسمه کش بادی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک دارند و مطمئنا این قضیه مهم‌ترین مزیت رقابتی تسمه کش‌ دستی محسوب می‌شود.

ویژگی های مهم این دستگاه شامل طراحی فشرده و جمع و جور، قابلیت اعمال نیروی کشش بالا، دقت و ثبات در اعمال نیرو، و سهولت استفاده است. این ویژگی ها آن را به ابزاری کارآمد و کاربردی در صنایع مختلف از قبیل ماشین آلات، تجهیزات حمل و نقل، نوار نقاله ها و غیره تبدیل می کند. همچنین استفاده از این دستگاه باعث صرفه جویی در زمان و هزینه نسبت به روش های سنتی می شود.

با این حال سرعت تسمه کشی با دستگاه‌های دستی نسبت به انواع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، پایین‌تر است و به‌ همین خاطر برای کارخانه‌ها و مواردی که تیراژ بسته‌ها بالاست، مناسب نیستند؛ اما در بسیاری از مواردی پاسخگو هستند.

مهم‌ترین مزایای دستگاه‌های تسمه کش‌ دستی نسبت به تسمه کش برقی و بادی، به شرح زیر است:

  • قیمت مناسب و ارزان، مهم‌ترین مزیت این دستگاه‌ها در قیاس با نمونه‌های برقی و بادی است.
  • تسمه کش‌های دستی علیرغم عملکرد کاملا مکانیکی، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نیاز به اعمال نیروی خیلی زیاد ندارند و کار با آن‌ها سخت نیست.
  • در این دستگاه‌ها نیازی به نیروی برق نیست.
  • سبک، کم جا و قابل حمل بودن تسمه کش‌های دستی برای بسیاری از کاربران یک مزیت مهم محسوب می‌شود.
  • برای بسته‌بندی‌های خیلی سنگین که دستگاه‌های اتوماتیک توان جابه‌جایی بسته را ندارند، کارایی دارند.
  • کنترل تسمه کش دستی ساده‌تر است و همچنین دوام این دستگاه‌ها بالا بوده و تعمیر دستگاه تسمه کش دستی نیز امکان‌پذیر است.

تسمه کش آبی از نیم رخ

تسمه کشی بدون بست با دستگاه دستی چگونه امکان پذیر است؟

تسمه کشی بدون بست فقط برای تسمه‌های فلزی امکان‌پذیر است و برای اتصال تسمه‌های پلاستیکی باید از طریق بست‌های فلزی و کمربندی و یا جوش حرارتی استفاده کرد.

قابلیت جوش حرارتی در تسمه کش برقی و بادی اتوماتیک از طریق قسمتی که برای این کار تعبیه شده، در سطح مقطع محل تقاطع تسمه‌ها، انجام می‌پذیرد.

اما در دستگاه‌ تسمه کش دستی به‌علت نبود نیروی برق و نداشتن المنت‌های حرارتی، این امکان فراهم نیست؛ اما با کمک اتصال دهنده‌های حرارتی همراه با تسمه کش دستی، می‌توان جوش حرارتی زد و آن‌ها را به دستگاه تسمه کش دستی بدون بست تبدیل کرد.

همچنین بخوانید !  نحوه کار با دستگاه تسمه کش فلزی

این روش ممکن است برای خیلی از کاربران با توجه به نوع و تیراژ بسته‌بندی‌ها مناسب باشد و ترجیح داده شود.

به طور کلی صرفه‌جویی در هزینه‌ی بست‌ها که یکی از ملزومات اساسی تسمه کشی هستند و سرعت در اتصال تسمه، موجب رواج دستگاه‌های تسمه کشی بدون بست شده است.

یک مدل از دستگاه تسمه کش آبی

دستگاه تسمه کش دستی بدون بست فلزی

تسمه‌های فلزی شاید به اندازه‌ی تسمه‌های پروپیلن و پلی‌اتیلن مرسوم نباشند، اما استفاده‌های خاص خود را دارند و استحکام بیشتری را نیز برای بسته‌ها و یا کالا‌های سنگین فراهم می‌کند.

اتصال تسمه‌های فلزی غالبا به جوش و دستگاه تسمه کش برقی احتیاج دارد، اما تسمه کش دستی فلزی سه اهرمه، قابلیت پانچ تسمه فلزی را دارد و به این ترتیب امکان اتصاص تسمه‌های فلزی را بدون جوش دادن فراهم می‌کند.

در واقع در این نوع دستگاه‌های کم حجم و به نسبت ارزان، کلیه‌ی مراحل تسمه کشی یعنی کشیدن، قطع و اتصال تسمه فلزی فراهم شده است.

با تسمه کش دستی فلزی سه اهرمه، دیگر نیازی به انرژی برق و تسمه کش برقی و بادی گران‌قیمت نیست و کارگاه‌ها و تولیدکننده‌های محصولات صنعتی و تجاری می‌توانند از این نوع تسمه کش، جهت بسته‌بندی موارد حجیم و وزین استفاده کنند.

این دستگاه‌ها از طریق نیروی مکانیکی‌ که باید از طریق اپراتور به اهرم‌ها اعمال شود، کلیه عملیات تسمه کشی را بدون احتیاج به پرچ‌کن و پرچ و بست، انجام می‌دهد.

تسمه کش دستی فلزی بدون بست یا تسمه کش دستی سه اهرمه، برای سایزهای مختلف تسمه تولید و عرضه می‌شود.

تسمه کش حرارتی، با نوآوری و ظرافتی بی‌نظیر، دنیای بسته‌بندی را دگرگون کرده است. این ابزارِ جادویی، با اتکا به گرمایِ نهفته در خود، نوارهایِ تسمه را به اتصالی بی‌نقص و ناگسستنی تبدیل می‌کند.

چند مدل دستگاه تسمه کش دستی

 دستگاه تسمه کش حرارتی بدون بست

المنتِ گرمایشیِ آن با گرم کردنِ نوارِ تسمه، مولکول‌هایِ آن را فعال می‌کند و اتصالیِ قوی و پایدار را به ارمغان می‌آورد.

مزایایِ بی‌شماری، تسمه کش حرارتی را به انتخابی ایده‌آل تبدیل کرده است:

سرعت عمل خیره‌کننده:

تسمه کش حرارتی در چشم به هم زدنی، نوارِ تسمه را به هم می‌چسباند و فرایندِ بسته‌بندی را به طرزِ چشمگیری تسریع می‌بخشد.

استحکام بی‌نظیر:

اتصالی که توسطِ تسمه کش حرارتی ایجاد می‌شود، به قدری قوی و محکم است که در برابرِ هرگونه پارگی و کشش، مقاوم خواهد بود.

کاربری آسان:

استفاده ازِ تسمه کش حرارتی بسیار ساده و آسان است و نیاز به تخصصِ خاصی ندارد.

قابلیت تنظیم:

تسمه کش حرارتی در تنوعِ بالایی تولید می‌شود و برایِ انواعِ مختلفِ نوارِ تسمه و بسته‌بندی قابل استفاده است.

ایمنیِ تضمین شده:

تسمه کش حرارتی، برخلافِ تسمه کش‌های فلزی، هیچ‌گونه خطرِ جراحت و بریدگی ایجاد نمی‌کند. تسمه کش حرارتی، در دو نوعِ دستی و اتوماتیک، در بازار موجود است.

  • تسمه کش حرارتی دستی: برایِ بسته‌بندی‌هایِ کم‌حجم و مصارفِ خانگی و اداری مناسب است.
  • تسمه کش حرارتی اتوماتیک: برایِ بسته‌بندی‌هایِ حجیم و مصارفِ صنعتی و تولیدی ایده‌آل است.
همچنین بخوانید !  انواع دستگاه شیرینگ پک

انتخابِ نوعِ مناسبِ تسمه کش حرارتی، به نیاز و نوعِ کاربریِ شما بستگی دارد. با تسمه کش حرارتی، دیگر نگرانِ بسته‌بندیِ کالاهایِ خود نباشید. این ابزارِ قدرتمند و کارآمد، اتصالی بی‌نقص و امن را برایِ شما به ارمغان می‌آورد و خیالِ شما را از بابتِ سلامت و کیفیتِ بسته‌بندی آسوده می‌کند.

تسمه کش دستی برای تسمه پلاستیکی بدون بست

تسمه‌های پلاستیکی در بسیاری از کارها از تسمه‌های فلزی مناسب‌تر هستند، اما باید در نظر داشت که اگر قصد استفاده از بست‌ها را ندارید؛ در حالت عادی امکان اتصال تسمه‌ها برای دستگاه تسمه کش دستی مناسب تسمه‌های پلاستیکی فراهم نیست.

با این حال افرادی که از طریق تسمه کش دستی اقدام به تسمه کشی می‌کنند، می‌توانند با به‌کارگیری از یک دستگاه اتصال‌دهنده‌ی حرارتی که عمدتا با نام انبر برقی از آن یاد می‌شود، تسمه‌ها را به هم متصل کنند. سازوکار استفاده از این ابزار برای انجام جوش حرارتی چندان سخت نیست.

به این ترتیب می‌توان مشکل بست‌های فلزی را برای همیشه حل کرد و با تهیه‌ی یک ابزار ساده و مقرون به‌صرفه‌ی دیگر، تسمه کشی پلاستیکی بدون بست را از طریق تسمه کش دستی‌ انجام داد.

با این حال برای انجام جوش حرارتی توسط انبر برقی، به جریان برق نیاز است و در برخی مواقع که دسترسی ساده به برق وجود ندارد، این موضوع مشکل ساز خواهد شد.

به‌طور کلی دلیل انتخاب تسمه کش دستی توسط خیلی از افراد، پرتابل بودن کامل آن و عدم نیاز به جریان برق و … است که با توجه به نیاز انبر برقی به جریان برق، این مزیت از دست خواهد رفت.

اما در برخی موارد که محدویتی از این بابت وجود ندارد، تهیه‌ی این دو ابزار می‌تواند خیلی ارزان‌تر از تسمه کش‌های اتوماتیک برقی تمام شود.

کلام آخر

دستگاه تسمه کش دستی بدون بست، ابزاری کاربردی و ضروری برای بسیاری از صنایع و کاربردهای مختلف است. این دستگاه امکان تنظیم و اعمال نیروی کشش مناسب بر روی تسمه ها را فراهم می آورد، بدون نیاز به استفاده از بست های پیچیده و زمان بر.

در مجموع، دستگاه تسمه کش دستی بدون بست ابزاری ضروری و کاربردی است که به دلیل مزایای فنی و اقتصادی خود در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و به افزایش بهره وری و کارایی فرآیندها کمک می کند.

جم پک

سوالات متداول

قیمت دستگاه تسمه کش دستی بدون بست چقدر است؟

قیمت این دستگاه بسته به برند، کیفیت ساخت و قدرت کشش آن متفاوت است.

آیا میتوان دستگاه تسمه کش معمولی را به دستگاه تسمه کش بدون بست تبدیل کرد؟

بله، برخی از تولیدکنندگان قطعات و ملزومات جداگانه ای برای انجام این تبدیل در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

محصولات ما

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره رایگان