تنظیمات دستگاه تسمه کش بادی

تنظیمات دستگاه تسمه کش بادی

فهرست مطالب

دستگاه تسمه کش در فرآیند بسته بندی اجسام و کالاها استفاده می‌شود و تنوع در اندازه‌ها، شکل‌ها و وزن‌های متفاوت کالاها باعث شده است نیاز به تسمه‌های مناسب برای هر بسته بندی باشد. برای تأمین ایمنی و حفاظت از کالاها از انواع مختلف بسته بندی استفاده می‌شود و اگر عملیات بسته بندی به صورت صحیح انجام نگیرد ممکن است در جابجایی اجسام و کالاها در تعداد زیاد، خطراتی نظیر سقوط اجسام رخ ‌دهد به همین دلیل کارکرد صحیح دستگاه تسمه کش بسیار مهم است.

عیب یابی دستگاه تسمه کش

با توجه به این که دستگاه تسمه کش از چه نوعی است، ممکن است دچار مشکلات متفاوتی شود که در ادامه به آن می‌پردازیم:

اگر موتور کشنده‌ی هوا استارت نزند ممکن است یک جسم خارجی داخل موتور هوا گیر کرده باشد. از دلایل دیگری که ممکن است باعث عدم استارت زدن دستگاه تسمه کش شود این است که هوای کافی از دریچه موتور وارد دستگاه نشود که برای رفع این مشکل می‌توانید سوپاپ هوا را مجددا تنظیم کنید.

اگر موتور دستگاه تسمه کش خشک کار می‌کند نشان دهنده این است که دستگاه تسمه کش نیاز به روغن کاری دارد. برای روغن کاری می‌توانید مقداری روغن را از راه ورودی هوا روی موتور بریزید.

اگر tight wheel سطح تسمه را تراش می‌دهد ممکن است فاصله‌ی بین چرخ و گریپر زیاد شده باشد که در این صورت لازم است این فاصله دوباره تنظیم شود.

اگر دندانه‌های روی چرخ ساییده شده باشد لازم است چرخ دستگاه تسمه‌کش عوض شود.

درصورتی که حرارت در زمان دوخت یا جوش دچار مشکل شود، دستگاه تسمه کش جوش ناقص می‌زند یا اصلا تسمه را جوش نمی‌زند که دلیل این مشکل احتمالا این است که دستگاه تسمه کش روی زمان جوش‌دهی کوتاه تنظیم شده است که برای رفع این مشکل لازم است زمان جوش‌دهی دوباره تنظیم شود.

در دستگاه تسمه کش بادی اگر هوای کافی برای جوش‌دهی نباشد، بر روی حرارت در زمان دوخت یا جوش تاثیر می‌گذارد که لازم است فشار هوا تنظیم شود. قطر داخلی شیلنگ دستگاه تسمه‌کش هم باید به اندازه مناسب باشد تا مشکلات مربوط به جوش‌دهی حل گردد.

همچنین بخوانید !  معرفی انواع دستگاه بسته بندی

بعد از انجام عمل ذوب شدن تسمه برای اتصال تسمه‌ها به هم ممکن است تسمه به ابزار بچسبد. برای رفع این مشکل بررسی ‌شود که چرخ به صورت برعکس قرار نگرفته باشد. در صورتی که چنین اتفاقی افتاده باشد، فشار به سمت مخالف تنظیم می‌شود تا تسمه آزاد شود.

 

تعمیرات دستگاه تسمه کش

تعمیرات دستگاه تسمه کش با توجه به نوع آن متفاوت است. اگر دستگاه تسمه کش دستی دچار مشکل شد می‌توان به آسانی قطعه سالم را جایگزین قطعه معیوب کرد.

اگر دارای دستگاه تسمه کش پرتابل هستید و با مشکلاتی روبرو شده‌اید، می‌توانید خودتان برخی از این مشکلات را حل کنید مثلا اگر باتری دستگاه تسمه کش شارژی تمام شده باشد می‌توانید با خرید باتری جدید این مشکل را برطرف کنید. اگر موتور دستگاه تسمه کش برقی یا شارژی دچار نقص شده است و تعویض قطعات نتواند مشکل پیش‌آمده را حل کند لازم است دستگاه را به نمایندگی تخصصی ارسال کرده و توسط تعمیرکار ماهر مشکل بررسی و رفع شود.

به دلیل پیچیدگی بیشتر دستگاه‌های اتوماتیک و فول‌اتوماتیک نسبت به دستگاه‌های تسمه کش دیگر، تعمیر آن‌ها نیازمند دانش و تجربه بیشتر است. این دستگاه‌ها از قطعات الکتریکی و الکترونیکی بیشتری استفاده می‌کنند که تعمیر آن‌ها به دلیل پیچیدگی بیشتر، زمان‌برتر و مهارت فنی بالاتری را می‌طلبد. همچنین به‌دلیل ثابت بودن این دستگاه‌ها توصیه می‌شود که در صورت بروز مشکل، این دستگاه‌ها را به تعمیرکاران متخصص و ماهر منتقل کرده و از تخصص آن‌ها برای تشخیص و رفع مشکلات بهره‌مند شوید.

المنت دستگاه تسمه کش

با سمباده کشیدن دقیق و با استفاده از ابزارهای مناسب می‌توان المنت دستگاه تسمه کش را از جرم‌های تسمه پلاستیکی تمیز کرد. این کار منجر به بهبود انتقال گرما و کارایی دستگاه می‌گردد و در نهایت عملکرد بهتر و پایداری در فرآیندهای مختلف تسمه کش را تضمین می‌کند.

فرایند اتصال دو سر تسمه در ماشین‌های تسمه کش به کمک جوش حرارتی صورت می‌گیرد. برای ایجاد این نوع جوش، از یک ترانس حرارتی و یک المنت استفاده می‌شود که به دو دسته تقسیم می‌شوند. نوع اول المنت‌ها از جنس استیل هستند و کابل مستقیماً به بدنه المنت متصل می‌شود.

همچنین بخوانید !  نحوه کار با دستگاه تسمه کش برقی

در نوع دوم المنت‌ها، اصل المنت زیر یک لایه استیل با ضخامت 5 تا 7 میلیمتر قرار دارد و این ورق استیل توسط المنت زیر آن گرم شده و در نتیجه جوش ایجاد می‌شود. در هر دو نوع المنت میزان حرارت تولید شده توسط المنت از طریق یک دیمر کنترل می‌شود. این کنترل اجازه می‌دهد که دما و گرمای مورد نظر به‌دقت تنظیم شود و عملکرد بهینه در فرآیند جوش حرارتی تسمه کش حاصل شود.

 

نکات مهم در نگهداری دستگاه تسمه کش

دستگاه تسمه کش
برای افزایش کارایی دستگاه تسمه کش لازم است نکاتی را رعایت کنید تا کارایی دستگاه افزایش یابد:

1. برای حفظ عملکرد بهینه دستگاه تسمه کش با استفاده از یک سمباده نرم و مناسب قسمت بالایی و پایینی المنت دستگاه تسمه کش را به آرامی سمباده بکشید. این اقدام باید به گونه‌ای باشد که المنت نلغزد. تمیزکاری المنت باعث می‌شود تسمه‌ها بهتر و بیشتر به هم بچسبند.

2. توجه داشته باشید که هرگز نباید غلطک‌ها و اجزا مختلف تسمه کش را بدون داشتن مهارت لازم روغن کاری کنید و تنها مجاز به روغن کاری بالا و پایین تیغ و پرس دستگاه تسمه کش هستید تا حرکت آسان در جهت بالا و پایین فراهم شود.

3. برای بهبود عملکرد یک بار به داخل دیفرانسیل مقداری روغن تازه بریزید اما توجه داشته باشید که این کار تنها یکبار کافی است.

4. دائما از محافظ الکترونیکی استفاده کنید تا با نوسانات جریان برق به دستگاه تسمه کش آسیبی نرسد.

5. به یاد داشته باشید که هر دستگاهی در صورت عدم سرویس به موقع ممکن است دچار خسارت سنگین شود حتی اگر در نگهداری آن دقت شود. بنابراین حتما به زمان‌بندی دوره‌ای برای سرویس دستگاه تسمه کش خود توجه کنید.

صنایع بسته بندی تهران صنعت ارائه دهنده انواع دستگاه تسمه کش و بزرگترین مرکز تعمیرات دستگاه‌های تسمه کش در ایران است که با سابقه درخشانی که در این زمینه دارد آماده تامین و تعمیر انواع دستگاه‌های تسمه کش است.

محصولات ما

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره رایگان