دستگاه تسمه کش مبل

دستگاه تسمه کش مبل

فهرست مطالب

دستگاه تسمه کش مبل معمولاً از میان انواع دستگاه تسمه کش پرتابل انتخاب می‌شود چون این تجهیزات امکان مانور دور مبل و سایر متعلقات مربوط به مبلمان را فراهم می‌کند و نسبت به انواع دستگاه تسمه کش برقی ثابت یا میزی، موجب محدودیت خاصی برای کاربران نمی‌شود.

در صنعت بسته‌بندی یا موارد جزئی بسته‌بندی و آماده‌سازی مبل برای حمل و نقل و جابه‌جایی، تسمه کشی به دلایل مختلفی انجام می‌شود و دستگاه‌های مخصوص این کار را مکانیزه می‌کنند.

مبل کالایی است که هم از نظر ابعاد و شکل و هم از نظر حساسیت‌هایی که در مورد حفظ ظاهر و کیفیت آن وجود دارد، با قواعدی خاص و در نظر گرفتن محدودیت‌هایی تسمه کشی می‌شود و به همین دلیل دستگاه مناسب این کار باید کاملاً منطبق با این شرایط انتخاب شود.

فردی که دارد مبل را تعمیر می کند.

ملاک‌های انتخاب دستگاه تسمه کش مبل

مزایای تسمه کشی مبل و کارایی بهترین دستگاه تسمه کش مناسب مبل شامل مواردی مانند بهبود شرایط حمل‌ونقل، مراقبت از قسمت‌های حساس مبل، بالا بردن کیفیت انبارداری و هرگونه دلیل عمومی و تخصصی دیگری می‌شود و یک دستگاه تسمه کش کاربردی برای مبل باید به‌خوبی تمامی این خدمات را برای کاربرانش انجام بدهد. علاوه بر ملاک‌های کاربردی، ساختار دستگاه هم ملاک قابل توجه دیگری است که باید در نظر گرفت.

در حالت کلی مبل یک کالای حجیم و دارای ابعاد غیرقابل پیش‌بینی است پس برای آن نمی‌توان از انواع دستگاه تسمه کش ثابت یا میزی اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک استفاده کرد، مگر این‌که حجم این دستگاه‌ها بزرگ و متناسب با ابعاد مبل باشد که طبیعتاً هزینه زیادی دارد و کم‌تر تولیدکننده‌ای توانایی خرید یا سفارش ساخت چنین دستگاهی را دارد.

انتخاب متداول‌تر اکثر کاربران در این زمینه، استفاده از دستگاه‌های پرتابل تسمه کش است که با توان و کارایی بالا تمامی نیازهای موجود در زمینه تسمه کشی مبل را پوشش می‌دهند.

مدل های مختلف دستگاه تسمه کش

دستگاه تسمه کش مناسب مبل به ترتیب کیفیت کارایی

دستگاه تسمه کش شارژی

در میان انواع مختلف دستگاه تسمه کش پرتابل، مدل‌های مختلف دستگاه تسمه کش شارژی به دلیل قابلیت عملکردی بالا و سازگاری با حجم بسته‌ها و کالاها به‌صورت مدور، انتخاب اول کاربران برای تسمه کش مبل است.

ظاهر مبل یا سایر متعلقات آن از جمله میز و عسلی‌ها و… دارای یک شکل واحد و مشخص نیست و دستگاه تسمه کش مناسب برای آن هم باید با شکل‌های گوناگون هماهنگ شود.

دستگاه تسمه کش شارژی که از طریق باتری‌های قابل شارژ کار می‌کند، سبک است و چون هیچ‌گونه وابستگی به اجزایی به‌غیراز اجزای خودش ندارد، دست کاربران را برای تسمه کشی مبل و هرگونه بسته یا محصولات و کالاهای بد حجم باز می‌گذارد.

ضمناً این نوع تجهیزات با توان بالای کشش و اتصال دادنِ تسمه‌ها به‌صورت مناسب، متناسب با وزن بالای انواع مبل عمل می‌کند.
همچنین سرعت تسمه کشی مبل یا سایر محصولات و بسته‌ها با این نوع تسمه کش بالا می‌رود، چون سه عمل کشیدن، اتصال دادن و قطع کردن تسمه با سرعت و کیفیت خوب توسط این دستگاه انجام می‌شود.

همچنین بخوانید !  کاربرد سشوار صنعتی در بسته بندی

دستگاه تسمه کش بادی

دستگاه تسمه کش بادی مانند دستگاه تسمه کش شارژی در دسته تجهیزات پرتابل قرار می‌گیرد و عملکردی شبیه به دستگاه‌های شارژی دارد (کشیدن، اتصال دادن و قطع کردن تسمه) با این تفاوت که به جای برق ذخیره شده، از طریق کمپرسور باد فشرده شده کار می‌کند و از این نظر کاربران و قدرت مانور آن‌ها را به دور مبل تا حدود خیلی کمی محدود می‌کند. در عوض کیفیت ساخت و قدرت کشش و اتصال این نوع دستگاه‌ها معمولاً از تسمه کش شارژی بالاتر است و تجهیزاتی با دوام و کیفیت بالا به شمار می‌آیند.

دستگاه تسمه کش دستی

نمونهٔ دیگری از دستگاه‌های تسمه کش پرتابل، دستگاه تسمه کش دستی است که به دستگاه‌های تسمه کش نامحدود کش هم مشهور هستند. این دستگاه‌ها فقط از طریق نیروی بدنی کاربران کار می‌کند و مکانیسم ساده و مؤثری برای تسمه کش مبل ارائه می‌دهد.

برخلاف انواع دستگاه تسمه کش شارژی و بادی، کار اصلی تسمه کش دستی کشیدن تسمه و مهیا کردن شرایطی است که کاربر طی آن بتواند تسمه را قطع کند (البته برخی از مدل‌های دارای قطع کن تسمه هستند) و از طریق بست‌های فلزی یا اتصال‌دهنده‌های حرارتی موجب اتصال تسمه شود.

تمامی این فرآیندها در انواع دیگر تسمه کش پرتال هم‌زمان یا به دنبال هم انجام می‌دهد و مجزا بودن این اعمال در تسمه کش دستی باعث کند شدن تسمه کشی و پایین آمدن کارایی می‌شود.

فردی که با دستگاه تسمه کش مبل را تعمیر می کند.

کاربردهای دستگاه تسمه کش مبل

در ادامه برخی کاربردهای دستگاه تسمه کش مبل را آورده ایم:

تسمه کشی انواع مختلف بسته‌بندی مبل

بسته به شرایط تولیدکننده و دستورالعمل‌های استاندارد موجود در زمینه آماده‌سازی و ارسال مبل، ممکن است از انواع کاور، کارتن یا جعبه برای بسته‌بندی این لوازم حساس خانگی استفاده شود.

به دلیل نقش برجسته‌ای که مبل در دکوراسیون خانه‌های مسکونی یا سایر مکان‌های شغلی و یا عمومی دارد، حساسیت بر روی حفظ ظاهر آن بالا است.

بسته‌بندی مناسب و محافظت از این محصولات طی ارسال، منطقی‌ترین راهی است که برای حفظ ظاهر مبل وجود دارد و انواع دستگاه تسمه کش مبل مناسب، خدمات عمومی تسمه کشی را برای این منظور هم ارائه می‌دهد.

یک تکه کردن چند قطعه مبلمان و بهبود شرایط انبارداری

مبل و محصولات مرتبط یا وابسته به آن، کالاهای جاگیر و بد حجمی هستند و کیفیت انبارداری آن‌ها به همین دلیل پایین است. یکی از روش‌های مرسوم برای بهبود شرایط انبارداری، یک تکه کردن دو یا چند کالا به وسیله تسمه کشی است.

همچنین بخوانید !  ایده های کاملا جدید و خلاقانه در حوزه بسته بندی

انواع تسمه پلاستیکی قابل اعتمادترین تجهیزات مورد استفاده در صنعت بسته‌بندی است که می‌تواند با استفاده از انواع تسمه کش مبل و ایجاد اتصال یک تکه، در صنعت انبارداری انواع مبل هم تأثیر مثبت بگذارد.

قابل حمل کردن مبل

علاوه بر استحکام‌بخشی به ساختار بسته، یکی از مهم‌ترین کاربردهای تسمه کشی در بسته‌بندی‌های مختلف مربوط به فراهم کردن شرایط حمل بهتر است. تسمه در بسته‌های تسمه کشی شده امکان اتصال گیره‌های جرثقیل را فراهم می‌کند و برای حمل کننده‌های انسانی هم یک جا دست قابل اطمینان محسوب می‌شود.

دستگاه تسمه کش در مورد حمل و نقل مبل هم همین قابلیت‌ها را به بسته‌بندی اضافه می‌کند و از این طریق احتمال خطر و آسیب به مبل را هم کاهش می‌دهد.

یکی از تجهیزات کاربردی در مبل‌سازی

در خیلی از روش‌های ساخت و آماده‌سازی مبل، از دستگاه تسمه کش علاوه بر بسته‌بندی در فرآیندهای ساخت مبل هم استفاده می‌شود. در مبل‌سازی تسمه کش مبل یا بند کشی قسمت‌های نشیمن‌گاه یا تکیه‌گاه مبل (با هدف حفظ و نگه‌داری از فوم‌ها و فنرها و…) عمل مرسومی است که طبق قواعدی خاص و معمولاً از طریق بندهایی متفاوت از تسمه‌های مورد کاربرد در بسته‌بندی انجام می‌شود، اما با استفاده از دستگاه‌های تسمه کش هم قابل انجام است و سرعت و حتی کیفیت این فرآیند را افزایش می‌دهد.

کلام آخر

تسمه کش مبل لوازم جانبی ضروری برای محکم کردن و سفت کردن روکش مبل ها، صندلی ها و سایر اقلام روکش دار هستند. به آنها اجازه می دهند که فشار را به طور یکنواخت در تمام قسمت های پارچه پخش کند، در نهایت ظاهری صاف و محکم ایجاد می کند.

این تسمه کش ها که معمولاً از فلز یا پلاستیک ساخته شده اند، به قاب مبل وصل می شوند و مکانیزمی برای سفت کردن تسمه ها دارند. به ویژه برای حفظ شکل و ساختار مبل های قدیمی که ممکن است با گذشت زمان شل شده باشند مفید هستند.

استفاده از تسمه کش ها می تواند عمر مبلمان روکش دار را افزایش دهد و به آنها کمک کند که ظاهر اصلی خود را حفظ کنند.

جم پک

سوالات متداول

تسمه کش مبل چیست؟

تسمه کش مبل ابزاری برای سفت کردن و محکم کردن روکش مبل ها می باشد.

انواع تسمه کش مبل چیست؟

تسمه کش مبل معمولاً از فلز یا پلاستیک ساخته می شوند و می تواند به قاب مبل برای محکم نگه داشتن پارچه و زیبایی ظاهری مبل متصل شوند.

محصولات ما

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره رایگان