دستگاه تسمه کش میزی بهتر است یا کمان دار

دستگاه تسمه کش

فهرست مطالب

همان طور که می دانید دستگاه تسمه کش در انواع مختلفی تولید می شود. دو نمونه از دستگاه های تسمه کش، تسمه کش میزی و کمان دار هستند. افرادی که قصد خرید این تجهیزات را دارند همیشه با این سوال رو به رو می شوند که تسمه کش میزی بهتر است یا کمان دار؟ ما در این مطالب قصد داریم شما را با این دو دستگاه و ویژگی های آن ها آشنا کنیم.

معرفی دستگاه تسمه کش میزی

دستگاه تسمه کش میزی نوعی دستگاه تسمه کش برقی بوده و همان طور که از نامش مشخص است دارای میز است. برای این دستگاه یک نوار نقاله ای تعبیه شده تا کارتن ها به صورت نیمه اتوماتیک یا اتوماتیک وارد دستگاه شوند و در نهایت عملیات تسمه کشی صورت بگیرد. تسمه کش میزی در دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در بازار موجود است.

تسمه کش های میزی که به صورت اتوماتیک طراحی شده اند تمام فرایند تسمه کشی را بدون نیاز به اپراتور انجام می دهند. این عملیات بدین صورت انجام می شود که بسته موجود توسط یک سنسور موجود در دستگاه در فاصله زمانی مشخصی وارد بخش بسته بندی می شوند تا فرایند تسمه کشی بر روی آن ها اعمال شود. در نهایت بسته مورد نظر به صورت خودکار از دستگاه خارج می شود.

اما دستگاه تسمه کش میزی در نوع نیمه اتوماتیک عملکرد متفاوتی دارد. این نوع تسمه کش رومیزی به یک اپراتور نیاز تا او با فشار دادن پدال بسته ها را وارد دستگاه یا از آن خارج نماید. تسمه کش میزی نیمه اتوماتیک نیازمند یک نیروی انسانی است و به همین علت این نوع دستگاه تسمه کش را در ابعاد کوچک تر از نوع اتوماتیک ان تولید می نمایند. کارتن های بسته بندی شده توسط این دستگاه نیز سایز کوچکی دارند.

از این دستگاه تسمه کش میزی برای بسته بندی کالاهایی استفاده می شود که دارای حجم و وزن کم بوده و از جنس پلاستیک، چوب یا مقوا باشند. از این دستگاه می توان در مراکزی مانند اداره پست استفاده نمود.

نحوه عملکرد دستگاه تسمه کش میزی

نحوه عملکرد دستگاه تسمه کش میزی به این صورت است که شما باید محصول مورد نظر را روی میز قرار داده و دکمه یا پدال آن را فشار دهید تا عملیات تسمه کشی آغاز شود. در نهایت باید محصول بسته بندی شده را از روی میز بردارید. این نوع دستگاه تسمه کش برای فضاهایی مناسب است که حجم کم بسته بندی را دارند. این دستگاه ها معمولا به اندازه یک میز کوچک هستند.

همچنین بخوانید !  دستگاه تسمه کش ماکیتا چیست؟

نحوه کار به این شکل بوده که اپراتور باید سر تسمه ای که از دستگاه بیرون است را روی محصول بکشد و آن را به قسمت مربوطه وارد می کند. دستگاه در این مرحله بر اساس تنظیمات پیشین خود عملیات تسمه کشی را اغاز کرده و در آخر دوباره مقداری از تسمه را بیرون گذاشته تا بتوان بسته بندی بعدی را انجام داد.

مزیت های دستگاه تسمه کش میزی

دستگاه های تسمه کش میزی قیمت بالایی ندارند و می توانند بسته بندی های مختلف را انجام دهند. همچین این دستگاه برای تسمه کشی های کم حجم و تسمه کشی های آفلاین نیز می توانند گزینه خوبی باشد. از دیگر مزایای این دستگاه این است که چون این دستگاه دارای کمان نیستند اندازه محصول اهمیتی ندارد اما عرض آن ها باید حداقل 10 سانتی متر باشد تا تیغه بتواند آن ها را برش دهد. زمان بستن تسمه 2.4 ثانیه بوده که تقریبا سریع و پرسرعت است.

معرفی تسمه کش کمان‌دار

یکی دیگر از انواع دستگاه های تسمه کش، دستگاه تسمه کش کمان دار است. دستگاه های تسمه کش کمان دار در گروه تسمه کش دستی قرار می گیرد. همان طور که می دانید دستگاه تسمه کش دستی را با عنوان دستگاه تسمه کش قابل حمل نیز می شناسند. بنابراین دستگاه تسمه کش کمان دار نیز قابل حمل می باشد.

ساختار این دستگاه به گونه ای است که یک کمان برای آن در نظر گرفته اند برای انتقال هر چه سریع تر تسمه مورد نیاز تا فرایند بسته بندی با سرعت بالاتری انجام شود. دستگاه تسمه کش کمان دار در دو اندازه 650×650 میلی متری و 850×650 میلی متری تولید و به بازار عرضه می شوند. برای انتخاب اندازه مناسب این دستگاه ابتدا باید ابعاد بسته بندی های خود را مشخص نمایید.

همچنین بخوانید !  بسته بندی موفق کالا

دستگاه تسمه کش

دستگاه تسمه کش میزی بهتر می باشد یا کمان دار؟

در مقایسه این دو دستگاه باید بگوییم برای کار با دستگاه تسمه کش کمان دار به اپراتوری با مهارت بالا نیاز نیست زیرا شما می توانید با تنظیم نمودن مسیر تسمه و فشار دادن دکمه عملیات تسمه کشی را انجام دهید. در مقابل برای کار کردن با دستگاه تسمه کش میزی اپراتور باید مهارت بالایی برای کار کردن با دستگاه را داشته باشد زیرا تسمه باید در محل های مشخصی قرار بگیرد و در زمان کار باید فرایند تسمه کشی را دنبال نماید.

دستگاه تسمه کشی میزی بر خلاف دستگاه تسمه کشی کمان دار قابل حمل نبوده، پس برای خرید آن باید محل قرار گیری و میزان مساحت را در نظر بگیرید. همچنین دستگاه های کمان دار نسبت به دستگاه های میزی دارای سرعت بیشتری بوده و کار با آن ها نیز راحت تر از مدل میزی است.

همان طور که اشاره شد دستگاه تسمه کش کمان دار در دو سایز وارد بازار شده اند، بنابراین برای خرید آن ها ابتدا باید بدانید که ابعاد بسته بندی شما چقدر است تا مناسب ترین سایز آن را خریداری نمایید. در مقابل دستگاه تسمه کش میزی برای هر نوع بسته بندی مناسب بوده و می توانید محصولات مختلف را تسمه کشی نمایید. تنها باید بسته های شما دارای عرض 10 سانتی متری باشند.

نکات مهم برای خرید دستگاه تسمه کش میزی و کمان دار

برای خرید دستگاه تسمه کش میزی و کمان دار باید ابتدا راجب این دو دستگاه اطلاعات لازم را کسب نمایید و بر اساس نیاز خود ان را خریداری نمایید. از مهم ترین نکاتی که برای خرید دستگاه تسمه کمان دار و میزی باید به آن توجه کنید، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ابعاد کالای بسته بندی
  • سرعتی که برای بسته بندی نیازی دارید.
  • تعداد بسته هایی که در زمان مشخصی باید بسته بندی شوند
  • میزان بودجه خود برای خرید دستگاه تسمه کش

محصولات ما

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره رایگان