عوامل موثر بر انتخاب دستگاه تسمه کش

فهرست مطالب

عوامل مختلفی در انتخاب بهترین نوع دستگاه تسمه کش مؤثر است و بررسی تک تک آن‌ها فرآیندهای خرید و کاربری این دستگاه‌های مهم و تأثیرگذار در صنعت بسته‌بندی را آسان‌تر می‌کند. به‌ غیر از عوامل ظاهری مانند نوع و قیمت دستگاه تسمه کش، عوامل مؤثری مانند عملکرد، شرایط مصرف و ملزومات مورد کاربرد هم در این تجهیزات اهمیت دارد. طبیعی است که یک دستگاه تسمه کش دستی با یک دستگاه تسمه کش بادی یا پنوماتیک متفاوت است و آشنایی با مهم‌ترین عوامل مؤثر در آن‌ها کاربران را علاوه بر انتخاب، در ترسیم یک شمای کلی از کاربرد و تناسب هر کدام از دستگاه‌ها با کاربری مد نظرشان راهنمایی می‌کند.

عوامل مؤثر در دستگاه تسمه کش؛ عملکرد

کیفیت عملکرد از مهم‌ترین معیارهای کاربری تجهیزات مختلف است و در مورد انواع دستگاه تسمه کش در اولویت اصلی قرار دارد. عامل عملکرد تسمه کش در کاربرد، کیفیت و قیمت این دستگاه‌ها تأثیر می‌گذارد. به‌طورکلی عملکرد تجهیزات را می‌توان با استفاده از روش‌های گوناگونی مشخص کرد که در مورد انواع دستگاه تسمه کش اشاره به قابلیت‌ های هر دستگاه به‌طور جداگانه افراد را در این زمینه بهتر راهنمایی می‌کند. برای مثال در مدل‌ها و محصولات برندهای مختلف دستگاه تسمه کش شارژی، امکانات یکسانی وجود دارد، اما سطح و کیفیت نهایی هر دستگاه از نظر عملکرد تنها با بررسی معیارهای عملکردی مانند توان کشش، سرعت کشش، توان نگه‌داری شارژ و ظرفیت باتری و همین‌طور کیفیت اتصال حرارتی میسر می‌شود. طبیعتاً در مورد انواع دیگر دستگاه تسمه کش هم همین روش نشان‌دهنده توان عملکردی این تجهیزات خواهد بود.

عوامل موثر در انتخاب دستگاه تسمه کش

تاثیر ساختار در انتخاب دستگاه تسمه کش

در انواع دستگاه تسمه کش طبقه‌بندی ساختاری یکی از عوامل مؤثر در شناخت آن‌ها به شمار می‌رود. دستگاه‌های تسمه کش میزی و پرتابل دو نوع اصلی این تجهیزات است و اکثر محصولات تولید شده با این کاربرد دارای چنین ساختارهایی هستند.

دستگاه تسمه کش با ساختار میزی

انواع دستگاه تسمه کش برقی در دسته دستگاه‌ها با ساختار میزی قرار می‌گیرند و به‌صورت اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک فرآیند تسمه کشی بسته‌بندی‌های مختلف را انجام می‌دهند. همه‌جانبه بودن و انجام کلیه کارهای مربوط به تسمه کشی (کشیدن تسمه، قطع کردن تسمه، اتصال تسمه و…) از مزایای اصلی دستگاه‌ها با ساختار میزی است و با توجه به قابلیت‌های ویژه هر مدل دستگاه، مزایای فرعی بی‌شماری هم شامل محصولات مختلف می‌شود. در مورد معایب یا محدودیت‌های انواع دستگاه تسمه کش با ساختار میزی می‌توان به ثابت یا ایستا بودن آن اشاره کرد. این ویژگی در دستگاه‌های برقی کاربران مختلف را از نظر محل بسته‌بندی و همین‌طور امکان مانور در محیط دور بسته‌های بد حجم محدود می‌کند و به همین دلیل بیشتر در خطوط تولید، مراکز بسته‌بندی و پخش، دفاتر پستی و امثال این‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید !  عیب یابی دستگاه تسمه کش

دستگاه تسمه کش با ساختار پرتابل

انواع دستگاه تسمه کش بادی، شارژی و دستی دارای ساختار پرتابل یا قابل حمل و جابه‌جایی هستند. تجهیزات با این ساختار سبک‌تر هستند و در ابعاد کوچک‌تری نسبت به تسمه کشی‌های میزی طراحی می‌شوند و مزیت جابه‌جایی آسان را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، قدرت مانور دور بسته یا اجسام با ساختارهای مختلف که نیاز به تسمه کشی دارند، ویژگی دیگر این ساختار اصلی دستگاه‌های تسمه کش است.

دستگاه‌ها با ساختار پرتابل بسته به نوع، محدودیت‌های دارند، ازجمله محدودیت اتصال در انواع تسمه کش دستی که توسط خود دستگاه انجام نمی‌شود و نیاز به بست‌های فلزی و انبرهای پرچ مخصوص دارد. این در حالی است که انواع پیشرفته‌تر دستگاه‌ها با ساختار پرتابل مانند دستگاه تسمه کش بادی، مانند انواع برقی بیشتر فرآیندهای اصلی تسمه کشی را ازجمله اتصال تسمه انجام می‌دهد و از نظر قدرت و توان کشش هم از نمونه‌های دارای ساختار میزی عقب نمی‌ماند.

عوامل مؤثر در دستگاه تسمه کش؛ ملزومات

در میان انواع مختلف دستگاه تسمه کش، دستگاه‌های تسمه کش دستی بیشترین نیاز را به ملزومات و تجهیزات جانبی دارند. منظور از این تجهیزات و ملزومات مواردی مانند بست فلزی، انبر یا پرچ‌کن تسمه، میز، اتصال‌دهنده‌های حرارتی، محورها یا محفظه‌های نگه‌دارنده یا حمل‌کننده تسمه و… است. با توجه به محدودیت‌هایی که ممکن است این عامل برای برخی از کاربری‌ها ایجاد کند، استفاده از انواع تسمه کشِ نیازمندتر به ملزومات توصیه نمی‌شود. البته این عامل ممکن است برای برخی از کاربری‌هایی هم که نیاز کم‌تر یا سبک‌تری به دستگاه تسمه کش دارند مشکل‌ساز نشود، اما به هرحال در نظر گرفتن آن مهم است. در مقابل دستگاه تسمه کش دستی، انواع تسمه کش برقی اتوماتیک کم‌ترین نیاز را به ملزومات جانبی دارد. انواع پرتابل دستگاه تسمه کش هم مانند تسمه کش‌های برقی امکانات زیادی ارائه می‌دهند و در مقابل نیاز کم‌تری به ملزومات جانبی دارند، در نتیجه برای کاربری‌های متنوع و غیرثابت که عملکرد بالا و سرعت فرآیندها هم در آن اهمیت دارد، مناسب است.

همچنین بخوانید !  ملزومات بسته‌بندی با دستگاه‌های تسمه کش

عوامل مؤثر در دستگاه تسمه کش؛ سرعت عمل

سرعت عمل عاملی است که برای کاربری‌های بزرگ‌تر با حجم کاری بیشتر خصوصاً مراکز متمرکز بسته‌بندی و پخش کالاها و محصولات اهمیت دارد. سرعت هر دستگاه تسمه کش را ویژگی‌های و قابلیت‌های عملکردی هر دستگاه تعیین می‌کند اما به‌طورکلی سرعت عمل دستگاه‌های تسمه کش بادی و شارژی و همین‌طور انواع اتوماتیک تسمه کش برقی بالاتر از سایر دستگاه‌ها است و کم‌ترین سرعت را هم دستگاه‌های دستی تسمه کش ارائه می‌دهد.

عوامل مؤثر در دستگاه تسمه کش؛ سرعت عمل

تاثیر منبع تغذیه دستگاه تسمه کش

منبع تغذیه یا نیرویی که کاربری تسمه کش را ممکن می‌کند از عوامل مؤثر در این تجهیزات است. نوع منبع تغذیه انواع تسمه کش از نام آن‌ها مشخص است و قاعدتاً کاربران مختلف باید با توجه به امکانات خود در این زمینه اقدام به خرید و به کارگیری دستگاه تسمه کش کنند.

تسمه مناسب دستگاه تسمه کش

انواع تسمه پلاستیکی pp یا pet پرکاربردترین تسمه‌های در صنعت بسته‌بندی محسوب می‌شوند و بیشتر دستگاه‌های تسمه کش هم با قابلیت‌های کشش، برش و اتصال این نوع تسمه‌ها طراحی و عرضه می‌شوند. در کنار تسمه‌های پلاستیکی، تسمه‌های مستحکم‌تر فلزی هم وجود دارد و برای استفاده از آن‌ها به دستگاه‌های سازگار با تسمه‌های فلزی نیاز است. بسته‌بندی محصولات سنگین (آهن‌آلات، مصالح ساختمانی و…) یا کالاهای حجیم نیاز به ایمنی بالاتری دارد و به همین علت کاربرد تسمه‌های فلزی برای آن‌ها قابل قبول‌ تر است. برای مثال خرید انواعی از دستگاه‌های تسمه کش دستی موسوم به تسمه کش دستی سه اهرمه مناسب استفاده از تسمه‌های فلزی است و قاعدتاً دستگاه‌های دستی معمولی برای این منظور کاربردی نیست.

محصولات ما

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره رایگان