عیب یابی دستگاه تسمه کش

عیب یابی دستگاه تسمه کش

فهرست مطالب

دستگاه های تسمه کش دارای انواع مختلفی هستند. برخی از آنها بادی بوده، برخی از نوع شارژی، برخی دستی و … هستند. اساس عملکرد این دستگاه ها تسهیل عملیات بسته بندی و تامین ایمنی بسته های محصولات مختلف جهت حمل و نقل و جابجایی است.

صنایع مختلف با توجه به نیاز خود در خط بسته بندی کالا اقدام به خرید انواع دستگاه های تسمه کش می کنند. این دستگاه ها در انواع مختلف همچون سایر دستگاه های صنعتی، از قطعات زیادی تشکیل شده اند که هر یک از آنها پیچیدگی های خاص خود را دارند. به هنگام ایجاد اشکالات فنی یا سیستمی در دستگاه های تسمه کش لازم است تعمیر آنها جهت رفع اختلال سیستم تولید و بسته بندی یک واحد و همچنین افزایش طول عمر دستگاه تسمه کش در اسرع وقت انجام شود.

در برخی موارد عیب یابی دستگاه های تسمه کش توسط افراد و اپراتورهای دستگاه حل می شود در حالی که در برخی موارد دیگر حل مشکل نیاز به استفاده از خدمات سرویسکاران متخصص دارد.

تنظیمات دستگاه تسمه کش

ایجاد اختلال در هر یک از موارد مربوط به تنظیمات دستگاه تسمه کش می تواند باعث ایجاد مشکل و اختلال در عملکرد دستگاه شود. در این موارد می توان با رفع عیب سیستم اقدام به تعمیر و بازیابی عملکرد اصولی آن نمود. جهت انجام تعمیرات تخصصی بایستی برای هر عیب و مشکل راهکار متناسبی ارائه کرد. در اینجا به برخی از موارد ایراد در تنظیمات دستگاه های تسمه کش اشاره می کنیم. همچنین راهکار متناسب با هر مشکل را نیز ارائه خواهیم نمود:

زمانی که تسمه، جوش نمی خورد

در این حالت شما پس از روشن کردن دستگاه و گرم شدن المنت های آن متوجه خواهید شد که عمل تسمه زدن با عدم جوش خوردن تسمه همراه است. عدم جوش خوردن تسمه معادل با اختلال در پروسه بسته بندی بوده و می تواند مهر و موم نهایی بسته بندی محصولات و در واقع تامین ایمنی بسته بندی را تحت تاثیر منفی قرار دهد. حال بایستی برای رفع مشکل چه کرد؟

توجه داشته باشید که تسمه از پلیمری به نام PP ساخته شده و می تواند با کمترین حرارت فعال گشته و جوش بخورد. از آنجایی که استفاده از PP خالص برای تولید تسمه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست در تولید تسمه از برخی ناخالصی ها در فرمولاسیون تولید محصول استفاده می کنند.

همچنین بخوانید !  معرفی انواع دستگاه بسته بندی

این کار به کاهش هزینه تولید کمک قابل توجهی می کند. همچنین واحدهای صنعتی و تولیدی نیز می توانند تسمه را با هزینه پایین تر جهت استفاده در خط بسته بندی محصولات خود خریداری کنند. تسمه دارای ناخالصی به حرارت و زمان بیشتری برای نرم شدن و جوش خوردن نیاز دارد.

بررسی عملکرد المنت دستگاه تسمه کش

در این مورد پس از گرم شدن المنت های دستگاه، اثر آن را بر روی تسمه در محل جوش بررسی کنید. اگر این اثر برای ذوب کردن پلیمر تسمه کافی نیست حرارت المنت را بالاتر برده و پروسه جوش خوردن را با کیفیت تر و آسان تر نمایید.

برعکس این مسئله نیز ممکن است اتفاق بیفتد، یعنی زمانی که المنت بیش از حد گرم می شود. در این حالت تسمه بیش از اندازه ذوب می شود و برای سرد شدن آن بایستی زمان بیشتری را اختصاص داد. پس ولوم تنظیم حرارت بایستی دمای مناسبی را تامین کند. محدوده دمایی لازم برای ذوب کردن انواع تسمه با درصد خلوص های متفاوت از 5 تا 7 درجه سانتی گراد می باشد. البته بسته به جنس تسمه می توان دما را به بیش از این مقدار نیز افزایش داد.

زمانی که تسمه، از دستگاه تسمه کش عبور نمی کند

گاها ممکن است قطع برق، عملکرد نادرست اپراتور، قرار نگرفتن موتور آپارات در محل مناسب خود و … باعث جلوگیری از عبور تسمه از دستگاه تسمه کش شود. در این حالت اولین راهکار آن است که دستگاه تسمه کش را Reset کنید. پس از ریست کردن، مشکل به وجود آمده حل خواهد شد اما بایستی توجه داشته باشید که به مرور زمان پرزهای تسمه، بر اثر تمیز نکردن دستگاه و قرارگیری در معرض آلودگی های ناشی از پشم شیشه، کارتن و سایر لوازم بسته بندی مسدود می شوند.

همچنین بخوانید !  برد دستگاه تسمه کش

استفاده از باد یا سوزن در این حالت می تواند مسیر عبور تسمه را باز کند.

زمانی که دستگاه تسمه کش شما، روشن نمی شود

روشن نشدن دستگاه تسمه کش ایرادی است که بایستی آن را با چک کردن چندین مورد بررسی نمود. به عنوان مثال می توانید کلید Power دستگاه را چک کنید، فیش های اتصال و کابل دستگاه را بررسی نمایید، از سالم بودن فیوز دستگاه اطمینان حاصل کنید و … . اگر این موارد را بررسی کرده و باز هم با مشکل عدم روشن شدن دستگاه مواجه بودید بهتر است از یک سرویسکار متخصص بخواهید که عیب یابی دستگاه شما را انجام دهد.

این موارد تنها نمونه هایی از مشکلاتی بودند که ممکن است برای انواع دستگاه های تسمه کش به وجود آیند. این دستگاه ها بخصوص در انواع برقی و شارژی و حتی در مدل های نیمه اتوماتیک از اجزای پیچیده ای به وجود آمده اند. اختلال و ایجاد مشکل در هریک از این اجزا می تواند معادل ایجاد مشکل در عملکرد دستگاه جهت تسمه کشی و بسته بندی محصولات باشد.

در این موارد بهترین راهکار جهت بازیابی عملکرد دستگاه، استفاده از خدمات مجموعه های متخصص است. علاوه بر تعمیر تخصصی، استفاده از خدمات مجموعه های معتبر در این زمینه باعث تسریع در روند کار نیز می شود. چرا که سرویسکاران ماهر می توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی مشکل ایجاد شده را برطرف کنند.

نمایندگی تعمیر دستگاه تسمه کش

تعمیر دستگاه تسمه کش
ما در مجموعه صنایع بسته بندی تهران صنعت (جم پک) به عنوان معتبرترین مرکز فروش و تعمیرات انواع دستگاه های تسمه کش خدمات خود را با تضمین کیفیت به مشتریان ارائه می کنیم. انواع دستگاه تسمه کش بادی، دستگاه تسمه کش شارژی، دستگاه تسمه کش برقی و دستگاه تسمه کش دستی ممکن است به علل مختلفی دچار مشکل شوند.

متخصصان مجموعه ما در زمینه تعمیر تمامی این مشکلات و عیب یابی دستگاه های تسمه کش تخصص دارند. پس برای تعمیر تخصصی انواع دستگاه های تسمه کش می توانید به خدمات مجموعه ما اطمینان کنید.

محصولات ما

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره رایگان