لوازم تسمه کش

تسمه کش بادی

فهرست مطالب

انواع لوازم تسمه کش، ابزارهایی می باشند که جهت تسمه کشی بسته های گوناگون چوبی، فلزی، مقوایی، پلاستیکی و … به کار برده می شوند. امروزه این دستگاه در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و صنایع مختلفی از این لوازم استفاده می کنند. البته لوازم دستگاه تسمه کش همچون دیگر ابزارها بر اثر عواملی دچار نقص، حادثه و استهلاک می شوند و به تعمیر نیاز می یابند. بنابراین انتخاب مناسب قطعات تسمه کش حائز اهمیت می باشد.

از مهم ترین لوازم دستگاه تسمه کش می توان به شافت محور بادامک ها، الکتروموتور تک فاز، فنر اهرم ترمز، صفحه نگهدارنده فنرها، بوش قابلمه ای پلیمری و … اشاره کرد.

 

انواع لوازم تسمه کش کدامند؟

قبل از معرفی لوازم تسمه کش بهتر است اطلاعات مختصری در مورد انواع تسمه کش ها داشته باشید. پس تسمه کش یک دستگاه جهت بسته بندی ایمن و مطمئن برای محصولات و کالاهای مختلف بوده که جابجایی را با کمترین آسیب دیدگی انجام می دهد. این دستگاه در بازار به دستگاه تسمه زن نیز معروف می باشد. همچنین توجه نکردن به بسته بندی مناسب و اصولی، احتمال وقوع صدمات مالی و جانی زیادی به دنبال دارد. درنتیجه یکی از دغدغه های اصلی اصناف، اجرای صحیح پروسه بسته بندی است. البته امروزه با تولید چنین دستگاه هایی و پیشرفت تکنولوژی، دغدغه و نگرانی صاحبین مشاغل رفع گردیده است.

لوازم تسمه کش بسته به نوع دستگاه تسمه کش تمام اتوماتیک، اتوماتیک، نیمه اتوماتیک، پرتابل و دستی می تواند متفاوت باشد. پس هر یک از این تسمه کش ها دارای لوازم مختص به خود هستند. البته برخی مواقع ممکن است یکی از قطعات در این دستگاه ها مشترک باشند. بنابراین اطلاع از لوازم دستگاه های مختلف تسمه کش می تواند به مصرف کننده کمک کند که هنگام خرید تصمیم دقیق تر و بهتری بگیرد.

لوازم تسمه کش دستی

دستگاه تسمه کش دستی
یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین دستگاه های تسمه کش به تسمه کش دستی اختصاص دارد. لوازم تسمه کش دستی نیز متفاوت بوده و با وزن کم و ابعاد کوچکی به راحتی جابجا می شوند. البته این ابزار کاربردی به راحتی عملیات تسمه کشی را انجام می دهد. اما سرعت پایینی داشته و گزینه مناسب برای حجم کاری بالا محسوب نمی شود.

همچنین بخوانید !  دستگاه بسته بندی خانگی و مزایای آن

همچنین تسمه کش دستی جهت اجرای عملیات به یک اپراتور دائمی نیاز دارد که با کمک دستگاه و از طریق نیروی دست صورت می گیرد. ناگفته نماند که این نوع دستگاه در ادارات پست، باربری ها و کارگاه های صنعتی کوچک کاربرد دارد. از مهم ترین لوازم دستگاه تسمه کشی دستی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

چرخ دنده ها
غلتک ها
اهرم ها
تسمه ها
فولی ها
تیغه های برش یا کاتر
شستی های فشاری
بلبرینگ و اورینگ

لوازم تسمه کش پرتابل

لوازم تسمه کش پرتابل بر مبنای نیروی محرک و بسته به نوع دستگاه تسمه کش بادی، دستگاه تسمه کش شارژی و دستگاه تسمه کش برقی می تواند متفاوت باشد. این نوع تسمه کش در اندازه کوچکی ساخته می شود که جابجایی آن خیلی راحت است. البته برای کار با دستگاه تسمه کش پرتابل به یک اپراتور نیاز می باشد. همچنین لوازم مورد استفاده در این نوع تسمه کش موارد زیر را شامل می شوند.

صفحه زیرین آجدار نگهدارنده سر تسمه
صفحه آجدار پایینی آپارات فرکشن
پیج حلزون گیربکس کشش
چرخ حلزون
غلطک آجدار کشش

لوازم تسمه کش بادی (پنوماتیک)

تسمه کش بادی با نام های دیگر همچون تسمه کش پنوماتیک یا تسمه کش نیوماتیک شناخته می شود. همچنین نیروی لازم جهت انجام عملیات تسمه کشی را از طریق انرژی ناشی از فشرده شدن هوا دریافت می نماید. این نوع تسمه کش نسبت به تسمه کش دستی از قدرت بالایی برخوردار بوده و کارکردن با آن خیلی آسان است.

البته استفاده از این محصول با کمک یک کمپرسور باد امکان پذیر می باشد و به دلیل وزن کم در بین شرکت های حمل و نقل بسیار محبوب است. از مهم ترین لوازم دستگاه تسمه کش بادی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

روتور کشش
اتصال پنوماتیک گردان قفل دار
فلو کنترل تنظیم فرکشن
مجموعه نشیمنگاه تیغ برش
صفحه زیرین آجدار نگهدارنده سر تسمه
صفحه و دسته آجدار بالایی آپارات فرکشن
صفحه آجدار پایینی آپارات فرکشن
پیچ حلزون گیربکس کشش
غلطک آجدار کشش

لوازم تسمه کش برقی

دستگاه تسمه کش برقی یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین دستگاه های تسمه کش بوده که بسته به نوع اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک دارای لوازم مختلفی است. البته هر دو مدل از این نوع دستگاه به صورت الکتریکی یا به کمک نیروی برق شهری کار می کنند.

همچنین بخوانید !  دستگاه تسمه کش چیست؟ و معرفی انواع آن

همچنین دستگاه های تسمه کش برقی در برندهای مختلف با مدل های گوناگون در بازار یافت می شوند. پس مشتری بسته به نیاز و درخواست خود می تواند گزینه مناسب را انتخاب و خریداری نماید. از دیگر مزایای این دستگاه می توان به حذف نیروی انسانی در پروسه بسته بندی اشاره کرد.

مهم ترین لوازم تسمه کش نیمه اتوماتیک فرونت بار، برد الکترونیک نیمه اتوماتیک، سیم المنت، المنت تیغه ای و مجموعه پرس بار را در بر می گیرند. لوازم تسمه زن اتوماتیک نیز فنرهای دستگاه، المنت، فک کشش، اهرم کشش، تیغه های برش، فیت شوتر، تسمه های انتقال دور و ترمز برقی را نیز شامل می شوند.

 

لوازم تسمه کش شارژی

دستگاه تسمه کش شارژی زیر مجموعه تسمه کش پرتابل بوده و تنها تفاوت آن با تسمه کش برقی در سیم است. پس در این نوع تسمه زن خبری سیم برق نبوده و دستگاه با کمک یک باتری شارژ می شود. بنابراین اپراتور زمان کار با تسمه کش شارژی از آزادی عمل بیشتری برخوردار می باشد و سیم هیچ گونه مزاحمتی برای فرد ایجاد نمی کند.

ناگفته نماند که تنها نقطه ضعف تسمه زن شارژی این است که استفاده از آن در بازه زمانی مشخصی بوده و مجددا باید شارژ شود.

 

مزایای دستگاه تسمه کش

شرکت های متعددی وجود دارند که در زمینه طراحی و تولید انواع لوازم تسمه زن مشغول به فعالیت می باشند. البته هر کدام از تولیدکنندگان سعی می کنند با پیشرفته ترین تکنولوژی ها، بی نظیرترین و بروزترین دستگاه های تسمه کش جهت رفع نیاز صاحبین مشاغل به بازار عرضه کنند. پس از مهم ترین ویژگی های این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

صرفه جویی در هزینه
صرفه جویی در زمان
بسته بندی اجسام بزرگ و سنگین به آسانی و در بازه زمانی کم
حمل و نقل آسان و بسته بندی با بیشترین سرعت

دخیل نمودن تکنولوژی در این دستگاه و طراحی و تولید مدل های به روز که کارایی بیشتری دارند و هزینه کمتری برای صاحبان کسب و کار در بر دارند.

محصولات ما

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره رایگان