کاربردی‌ترین دستگاه تسمه کش کدام است؟

کاربردی ترین دستگاه تسمه کش

فهرست مطالب

حتما تا به حال بسته بندی محصولات برقی مثل یخچال و ماشین لباسشویی را دیده اید. این وسایل به دلیل قیمت بالا و حفاظت در حمل و نقل باید درون کارتن های بزرگ و مخصوص نگهداری و حمل شوند. تسمه هایی که دور این کارتن ها کشیده می شود، می تواند آن ها را برای حمل بهتر وراحت تر، آماده کند.

البته فقط وسایل برقی اینطور نیستند. تمامی وسایل و لوازم سنگین خانگی یا موتوری و هر چیزی را که فکر کنید، می توان با تسمه و دستگاه تسمه کش، دور پیچ کرد تا بهتر و حمل و نقل شوند. کاربردی ترین دستگاه تسمه کش، چیزی نیست که بتوان به یک نوع و مدل خاصی از این دستگاه نسبت داد. خرید دستگاه تسمه کش با توجه به نیاز آن صنعت و نوع محصولات انجام می شود. گاهی وقت ها در یک شرکت، یک تسمه کش دستی یا تسمه کش شارژی می تواند چندین برابر یک دستگاه بزرگ تسمه کش ثابت، کارایی داشته باشد.

تسمه کش بادی یا تسمه کش برقی هم می تواند در جای خود، کاربرد داشته باشد. حتی برخی از تسمه کش ها حالت اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک دارند که برای شرکت ها و بسته بندی محصولات خاصی استفاده می شود. ما در اینجا سعی می کنیم برای شما از کاربردهای این دستگاه بگوییم تا کاربرد هر کدام را بشناسید و بدانید که کدام یک در کجا کاربرد بیشتری دارد.

کاربرد دستگاه تسمه کش در صنایع بسته بندی کدام است؟

شرکت های تولیدی مانند شرکت های تولیدکننده قطعات و لوازم خانگی یا لوازم برقی و حتی شرکت های پستی و انبار فروشگاه های اینترنتی، همگی نیازمند بسته بندی محصولات خود هستند. کاربرد یک دستگاه تسمه کش در این شرکت ها به خوبی قابل مشاهده است.

تصور کنید یک شرکت بسته بندی یا تولیدی، محصولات خود را بدون تسمه کشی برای مشتریان بفرستد. بدون شک در هنگام حمل و نقل، آسیب جدی به محصولات خواهد رسید. یک اپراتور دستگاه تسمه کش می تواند به راحتی در یک ساعت، تعداد زیادی محصول را تسمه کشی کند تا محصولات از گزند و آسیب، در امان باشند.

همچنین بخوانید !  آیا تسمه کش بادی با پمپ باد کار می کند؟

در صنایع بسته بندی محصولات بزرگ می توان از دستگاه های تسمه کش ثابت و اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک استفاده کرد. اما در صنایع کوچکتر و در انبار محصولات خرد و حتی اداره های پستی و شرکت های حمل و نقل مانند باربری ها، کاربرد تسمه کش های دستی و شارژی کمی بیشتر است. در این صنایع و مراکز نمی توان از دستگاه های تسمه کش بزرگ و ثابت استفاده کرد. نمی توان انتظار داشت یک اجاق گاز بزرگ یا یخچال را وارد این دستگاه ها گرد و ان را تسمه کشی کرد. کاربرد یک تسمه کش برقی یا شارژی و تسمه کش دستی در این زمان از هر چیز دیگری بیشتر است.

هر دستگاه تسمه کش در جا و موقعیت خاصی کاربرد دارد. این که از چه تسمه کشی باید استفاده شود، بستگی به نوع محصول، بزرگی و نوع حمل و نقل آن بستگی دارد.

کاربردی ترین دستگاه تسمه کش

قیمت دستگاه تسمه کش های پر کاربرد

قیمت دستگاه تسمه کش در بازارهای داخلی کشور، طیف متنوعی دارد. تسمه کش های دست دوم قیمت کمتری نسبت به تسمه کش آک دارند. این دستگاه ها معمولا برای مدت طولانی استفاده می شوند و عمر بالایی دارند. اما ممکن است گاهی هم خراب شوند. تعمیر دستگاه تسمه کش و سرویس آن باید همیشه انجام شود تا عمر دستگاه پایین نیاید. اگر تسمه کشی که می خرید، دست دوم باشد، باید بررسی کنید که چند بار تعمیر شده است. تعمیر شدن تسمه کش می تواند از قیمت آن کم کند.

بهتر است تسمه کش آک بخرید تا از گارانتی و خدمات پس از فروش آن نیز بهره مند شوید. در هنگام خرید دستگاه تسمه کش باید دقت کنید که دستگاه شما ساخت کدام کشور است و چقدر بودجه برای این کار کنار گذاشته اید. قیمت دستگاه های تسمه کشی برقی، یا شارژی و اتوماتیک و نیمه اتومات، از تسمه کش های بادی یا دستی، خیلی بیشتر است.

مزایای استفاده از دستگاه های تسمه کش نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک
کاربرد دستگاه های تسمه کش اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، در کارخانجات و خطوط تولید، بسیار زیاد است. در خط تولید یک کارخانه، محصولات بسیار زیادی برای بسته بندی و تسمه کشی وجود دارد. نمی توان با تسمه کش های دستی و شارژی یا برقی این کار را انجام داد. اما یک دستگاه تسمه کش اتومات یا نیمه اتوماتیک، قادر است در یک ساعت چیزی بالغ بر 60 تسمه را دور محصولات بپیچد. کاربرد این دستگاه ها در شرکت های تولیدی کاشی و سرامیک، خیلی زیاد است.

همچنین بخوانید !  دستگاه بسته بندی خانگی و مزایای آن

استفاده از دستگاه تسمه کش اتومات و نیمه اتومات به عنوان یک تسمه کش پر کاربرد در کارخانه ها، دارای مزایای زیر است:

  • نیاز به اپراتور ندارد
  • خیلی دقیق و روی برنامه تسمه کشی می کند و خطای بسیار پایینی دارد.
  • در یک ساعت بیش از 60 تسمه را به دور محصولات و بسته بندی ها می کشد.
  • تعمیر این دستگاه ها زیاد سخت نیست و می تواند توسط اپراتور هم انجام شود. البته اگر در حد یک تعویض تسمه یا رفع خطاهای ساده ی کامپیوتری باشد.
  • فشار تسمه به دور کارتن محصولات، کاملا برنامه ریزی شده و از قبل محاسبه شده است. خطای انسانی در کار نخواهد بود.
  • استفاده از دستگاه تسمه کش باعث محکم شدن کارتن محصول با تسمه می شود و این تسمه حتی به صورت اتفاقی نیز، باز نخواهد شد.

کاربردی ترین دستگاه تسمه کش

کدام دستگاه تسمه کش را بخریم؟

خرید دستگاه تسمه کش، با توجه به نیاز یک شرکت یا انبار مرسولات پستی انجام می شود. قرار نیست از هر دستگاه تسمه کشی در یک انبار یا خط تولید استفاده شود. گاهی در شرکت های بزرگ، دستگاه تسمه کش اتومات در خط تولید گذاشته می شود و گاهی هم علاوه بر آن، یک دستگاه تسمه کش سبک هم در انبار برای دیگر محصولات به کار گرفته می شود.

خرید دستگاه تسمه کش با توجه به کاربرد و استفاده ی آن انجام می شود. بهتر است قبل از خرید، نگاهی به میزان تولید، بزرگی محصولات و حتی بودجه ی در نظر گرفته شده بیندازید و بعد خرید کنید. تمام تسمه کش ها کاربرد خاص و ویژه ی خود را دارند. نمی توان گفت کدام یک پر کاربردتر است. این کاملا به شما و محصول تان وابسته است.

محصولات ما

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره رایگان