کاربرد سشوار صنعتی در بسته بندی

کاربرد سشوار صنعتی در بسته بندی

فهرست مطالب

سشوار صنعتی، نوعی وسیله برقی می باشد که در صنایع مختلفی کاربرد دارد. با استفاده از سشوار صنعتی می توان بسته بندی محصولات مختلف را خیلی راحت تر و با سرعت بالا انجام داد. سشوار صنعتی دارای ولتاژ و قدرت بسیار بالایی است به طوری که می تواند حرارتی بین 500 تا 700 درجه سانتیگراد را تولید کند.

سشوار صنعتی و کاربرد آن در بسته بندی

حتما تا به حال سشوار معمولی را از نزدیک دیده اید و از نوع کارایی آن نیز آگاه هستید. سشوار صنعتی، از نظر ظاهری تقریبا مشابه نوع خانگی آن می باشد با این تفاوت که بسیار پر قدرت تر است. المنت این نوع از سشوار، گرما و حرارت زیادی تولید می کند و موتور دستگاه نیز، حرارت ایجاد شده را با توان بالا به بیرون انتقال می دهد. در بسیاری از کارخانه های تولید کننده محصولات متنوع، سشوار صنعتی نقش مهمی در بسته بندی دارد.

کاربرد سشوار صنعتی در بسته بندی

در واقع گرمای سشوار سبب می شود که سلفون بسته بندی خیلی بهتر بر روی بسته ها قرار بگیرد بدون این که حبابی زیر سلفون باقی بماند. اگر بسته بندی به شکل وکیوم باشد وجود سشوار خیلی با اهمیت تر است چرا که با استفاده از حرارت سشوار می توان وکیوم سازی را آسوده و با سرعت زیاد انجام داد.

با وجود سشوار صنعتی خیلی نیازی به چسب نیست و تنها با حرارت بالا می توان بسته بندی را به بهترین شکل ممکن انجام داد. توجه داشته باشید که حرارت بالای تولید شده توسط سشوار صنعتی به شکل شعله نیست و همین خصوصیت ایمنی کار را هنگام بسته بندی محصولات افزایش می دهد.

اگر دقت کرده باشید بسیاری از وسایل و محصولات خوراکی و غیر خوراکی علاوه بر کارتن بسته بندی، دارای یک لایه روکش سلفونی هم هستند که خیلی مرتب و دقیق بسته را در برگرفته است.

سلفون مرتبی که بر روی بسته چسبانده شده با وجود سشوار صنعتی انجام گرفته است.

برخی دیگر از کاربردهای سشوار صنعتی

انرژی و قدرت زیاد این وسیله با استفاده از انرژی الکتریکی تامین می گردد و افزون بر داشتن کارآیی در زمینه بسته بندی، کاربردهای فراوان دیگری هم دارد.

زنگ زدگی از سطح فلزات، جدا کردن رنگ دیوار و اجسام دیگر، خم کردن و تغییر شکل لوله های پلاستیکی، صافکاری ماشین، دودی کردن شیشه، خشک کردن چسب و … نیز از دیگر کاربردهای با اهمیت سشوار صنعتی هستند.

همچنین بخوانید !  بررسی کلی عرض تسمه انواع دستگاه تسمه کش

با در اختیار داشتن یک سشوار صنعتی ولتاژ بالا می توان در بسیاری از زمینه ها و صنایع، فعالیت های مختلف را به راحتی انجام داد. با وجود این وسیله چند منظوره قطعا زمان انجام گیری فعالیت های ذکر شده کاهش چشم گیری پیدا می کند و از این نظر، در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند. به طور کلی این نوع از سشوار، صرفه اقتصادی زیادی برای افراد دارد.

سشوارهای صنعتی دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آنها دمای مشخصی را تولید می کنند. با توجه به نوع نیاز و فعالیت، بهتر است افراد سشوار صنعتی را در نوع کاربردی انتخاب کنند تا با استفاده از آن بتوانند خیلی بهتر هدف خود را اجرایی کنند.

مزایای استفاده از سشوار صنعتی

پیشرفت علم و تکنولوژی سبب شده امروزه ابزار و وسایل فراوانی تولید و به بازار عرضه گردد که با وجود آنها افراد بتوانند در صنایع مختلف اهداف خود را بهتر و راحت ‌تر پیش ببرند. سشوار صنعتی نمونه ‌ای از این ابزار کاربردی است که در مدل‌ ها و انواع متفاوتی موجود است.

از مهمترین مزایای سشوار صنعتی لازم است بدانید که از ایمنی بالایی برخوردار است به طوری که به هیچ عنوان باعث ایجاد آتش ‌سوزی نمی ‌شود. قابلیت تنظیم دارد و می توان با استفاده از دکمه‌ های موجود روی بدنه سشوار میزان حرارت و دمای لازم را تنظیم کرد.

بر روی سشوار، یک دسته محکم و از جنس پلاستیک با کیفیت وجود دارد که وجود این دسته کار کردن با آن را برای افراد راحت ‌تر کرده است. وسیله مذکور برای سلامت جان کاربر نیز از امنیت بالایی برخوردار است و البته به هیچ عنوان باعث خسارت رسیدن به سطوحی که حرارت سشوار روی آنها اعمال می‌ شود نیز نخواهد شد.

به همان میزانی که کارایی این سشوار بالا است از استاندارد کافی هم برخوردار می‌ باشد به همین خاطر به عنوان یک وسیله کاربردی و ایمن توصیه می‌ شود در صنایع مختلف جهت راحتی کار و جلوگیری از اتلاف وقت حتماً نوع مناسب آن انتخاب شود.

همچنین بخوانید !  تنظیمات دستگاه تسمه کش بادی

اهمیت سشوار صنعتی در زمینه بسته بندی

در مواقعی که یک وسیله بتواند چندین کارایی را به طور همزمان داشته باشد افراد سعی می کنند از وجود چنین وسایلی در صنایع تولیدی متفاوت، استفاده مناسب را داشته باشند و سشوار صنعتی دقیقا یکی از وسایل مهم و کاربردی در بخش بسته بندی است.

سشوار صنعتی وسیله‌ ای می ‌باشد که باید در انتهای خط تولیدی قرار بگیرد تا با استفاده از آن بتوانند سلفون ‌های موجود را بر روی بسته‌ های تولیدی بچسبانند.

کیفیت کار بسته‌ بندی با استفاده از سشوار صنعتی به حدی بالا می‌ باشد که بسته‌ های آماده شده در طول مراحل جابجایی و حمل و نقل به هیچ عنوان خراب نمی‌ شوند. البته ناگفته نماند که کیفیت و کارایی تمامی مدل ‌های متنوع سشوار موجود در بازار، یکسان و مشابه نمی ‌باشد و بهتر است در هر زمینه ‌ای بهترین و کاربردی ‌ترین مدل آن انتخاب شود تا با استفاده از آن بتوانیم فعالیت خود را بهتر انجام دهیم بدون اینکه مشکلی پیش آید.

طریقه کار با سشوار صنعتی

برخی از وسایل و ابزار برقی نظیر سشوار صنعتی به حدی استاندارد و پیشرفته هستند که کار کردن با آنها نیاز به تجربه خاصی ندارد و هر فردی به راحتی می ‌تواند با رعایت قوانین با آن کار کند.

برای کار کردن با سشوار صنعتی شما باید آن را بر روی درجه حرارت مورد نیاز تنظیم کنید سپس دهانه سشوار را بر روی سطح مورد نظر بگیرید تا حرارت خارج شده بتواند فعالیت مورد نظر شما را اجرایی کند.

البته ذکر این نکته الزامی است که سشوار برای کار کردن نیاز دارد که به یک منبع برقی متصل باشد. وزن سشوار سبک است به همین خاطر موجب خستگی افراد در ضمن کار نمی شود.

کاربرد سشوار صنعتی در بسته بندی

در واقع سشوار صنعتی هم همچون بسیاری از وسایل دیگر مثل تسمه کش بادی، تسمه کش شارژی، تسمه کش برقی و تسمه کش دستی دارای انواع متنوعی است که همگی کاربرد دارند.

برای تسمه کش ها از تسمه pp و تسمه pet استفاده می کنند. رول بازکن هم وسیله ای کاربردی است. صنایع بسته بندی تهران صنعت سایر تجهیزات نام برده را در کیفیت بالا ارائه می دهد.

محصولات ما

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره رایگان