کاهش هزینه ها با استفاده از دستگاه تسمه کش

دستگاه تسمه کش

فهرست مطالب

دستگاه های تسمه کش در انواع مختلفی تولید می شود که می توان از آن به عنوان یک پدیده ی نوآورانه یاد کرد. اگر صنایع بسته بندی، فقط شامل کارتن کشی و پلاستیک کردن محصول باشد، فقط ظاهر محصول حفظ می شود. در واقع با حمل و نقل و جابجایی کارتن، یک اشتباه کوچک کافیست تا تمام زحمات تولید کننده بر باید رفته و محصول، آسیب ببیند.

گاهی وقت ها تسمه کشی در صنایع بسته بندی، مهم تر از کارتن می باشد. برخی از محصولات را می توان بدون کارتن و فقط با تسمه کشی، حمل و نقل و روانه ی بازارکرد. اما هیچ محصول بزرگ یا حساس و سنگین را نمی توان تسمه کشی نکرد.

استفاده از انواع دستگاه تسمه کش دستی یا دستگاه تسمه کش بادی و یا اتوماتیک، علاوه بر حفظ ایمنی محصول، می تواند صرفه جوی اقتصادی برای تولید کننده، واسطه و مصرف کننده داشته باشد.

اگر دوست دارید بدانید که کاهش هزینه ها با استفاده از دستگاه تسمه کش، چگونه رخ می دهد، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید. ما در اینجا قصد داریم تا کاملا و به طور واضح بیان کنیم که آیا هر نوع تسمه کشی منجر به کاهش هزینه خواهد شد یا خیر. از این رو با بیان مزایای استفاده از دستگاه تسمه کش و همچنین طرح کردن چند پرسش، مقاله را ادامه می دهیم:

  1. کاهش هزینه ها با استفاده از دستگاه تسمه کش، چگونه انجام می شود؟
  2. اهمیت استفاده از دستگاه تسمه کش در بسته بندی چیست و چه تاثیری در قیمت نهایی تولید دارد؟
  3. مزایای استفاده از دستگاه تسمه کش در بسته بندی کدام است؟
  4. بسته بندی محصولات با تسمه کش در ابعاد متنوع، چه تاثیری روی کاهش هزینه دارد؟

کاهش هزینه ها با استفاده از دستگاه تسمه کش

همیشه در پروسه ی تولیدات یک کارخانه یا حتی یک کسب و کار کوچک خانگی، باید به گونه ای عمل کرد که کیفیت بالاتر رفته و هزینه ها تا جای ممکن، تقلیل یابند. این عمل، جز با فکر و اندیشه و مدیریت صحیح تولید، اتفاق نخواهد افتاد.

همچنین بخوانید !  کاربردی‌ترین دستگاه تسمه کش کدام است؟

بسته بندی کردن محصولات، از نهایی ترین اقدامات یک کارخانه و یا یک شرکت صنایع بسته بندی است. در این مرحله، محصول را بسته بندی می کنند تا به شکل بهتری بتوانند آن را تا مقصد مورد نظر، حمل کنند. گاهی وقت ها از کارتن و گاهی از پلاستیک در این زمینه استفاده می شود. اما در مرحله ی نهایی بسته بندی، با استفاده از دستگاه های تسمه کش، این عمل را انجام می دهند تا محصول، به صورت یک دست و قابل حمل شود. بدن تسمه کشی، نمی توان انتظار داشت که حمل و نقل، به خوبی و بدون اتفاق خاصی انجام شود.

همین کار می تواند در کاهش هزینه های کارخانه موثر باشد. قسمت بزرگی از هزینه های یک کسب و کار تولیدی، پرتی آن کسب و کار می باشد.

وقتی یک محصول تولید شده و به بسته بندی فرستاده می شود، اگر کار تسمه کشی روی آن انجام نشود، احتمال آسیب دیدن این محصول در حمل و نقل و جابجایی، بسیار زیاد است. در نهایت، فروشگاه یا مصرف کننده، این محصول را برگشت می زند و عملا، آمار برگشتی و پرتی تولید، بالا می رود. پرتی و برگشتی، مساوی با افزایش هزینه است. اما این کار، با استفاده از یک تسمه کش اتوماتیک یا تسمه کش دستی، قابل پیشگیری است.

اهمیت استفاده از دستگاه تسمه کش در بسته بندی

اهمیت استفاده از دستگاه تسمه کش در بسته بندی، به حدی بالاست که برخی از کارخانه جات، به جای استخدام نیروی کار بسته بندی و بالا بردن هزینه های تولید، ترجیح می دهند تا محصولات خود را به شرکت های مطرح و حرفه ای این کار، بفرستند تا کار بسته بندی و تسمه کشی، به طور دقیق و حرفه ای انجام شود.

اگر کارخانجات تولیدی و کارگاه های صنعتی یا تولیدی، برای بسته بندی محصولات خود، اقدام به خرید دستگاه تسمه کش دستی یا تسمه کش شارژی و هر نوع دستگاه تسمه کش دیگر کنند، مجبور به استخدام یک یا چند کارگر با تجربه هم هستند. این کارگران باید بتوانند با دستگاه تسمه کش برقی یا دستگاه تسمه کش بادی و حتی رول بازکن ها کار کنند. در نتیجه حقوق خوبی هم باید دریافت کنند. این کار، عملا، هزینه هایی را روی دست کارفرما می گذارد. شاید در وهله ی اول، هزینه بر باشد. اما با کمی تفکر، می بینیم که نه تنها هزینه بر نیست، بلکه در دراز مدت می تواند جلوی آسیب محصول و پرتی و برگشتی به کارخانه را کمتر کند.

همچنین بخوانید !  عیب یابی دستگاه تسمه کش

مزایای استفاده از دستگاه تسمه کش در بسته بندی

استفاده از تسمه کش در صنایع بسته بندی و کارخانجات، مزایای زیادی دارد که برخی از مهم ترین آن ها شامل موارد زیر است:

  1. اولین و مهم ترین مزیت استفاده از دستگاه تسمه کش، کاهش هزینه هاست که مفصل در این باره بحث شد.
  2. تسریع در بسته بندی کردن محصول، با دستگاه های تسمه کش، امکان پذیر است.
  3. محکم شدن محصول و کارتن آن برای حمل و نقل بهتر

استفاده از تسمه کش ها، آمار تولید را هم بالا می برد. وقتی سرعت بسته بندی بیشتر باشد، در نهایت سرعت فروش هم بیشتر خواهد شد. همچنین، سرعت تولید نیز بالاتر می رود.

بسته بندی محصولات با تسمه کش در ابعاد متنوع

دستگاه تسمه کش در انواع مختلفی تولید می شود. دستگاه های اتوماتیک و دستی یا دستگاه های تسمه کش برقی و بادی، همگی به نحوی تولید می شوند که بتوان با آن ها،کارتن های مختلف در ابعاد گوناگون را بسته بندی کرد.

مثلا، برای محصولات بزرگ و یا محصولاتی که شکل خاصی ندارند و نمی توان آن ها را در تسمه کش اتوماتیک قرارداد، می توان از تسمه کش دستی استفاده کرد و آزادی عمل بالاتری در تسمه کشی داشت.

صنایع بسته بندی تهران صنعت با داشتن محصولات متنوع و بی نظیر تسمه کش و دستگاه رول بازکن، ساخت داخل و خارج از کشور، یکی از پیشگامان مهم این صنعت است که انواع تسمه کش ها را برای فروش و عرضه، دارد.

محصولات ما

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره رایگان